söndag 17 april 2016

Tjafs

Den elfte april fyllde min lilla puppa 12 år! Hon börjar bli en liten tant, dock märks det inte så mycket att hon blivit så gammal :-) Kan inte fatta åren gått så snabbt! Det kändes som igår vi satte oss i bilen för att kanske hämta en hund. Som sedan blev så att vi tog med henne hem.
Jag hade letat på nätet varje dag efter en hund. Det var min allra högsta önskan. Och en dag, en fredag hittade jag en annons om tre blandrasvalpar som var till salu. Jag visade mina föräldrar och de tyckte att detta kanske var nåt! Så det ringde till uppfödaren och de had en valp kvar. En liten tik. Sedan på söndagen satte sig jag, pappi, farmor och farfar i bilen och åkte dit för att kolla på valpen. Det var inte alls säkert om vi skulle köpa den. Men En liten stund senare satt jag i framsätet med en liten valp i knät! Helt galet, och den absolut bästa dagen i hela mitt liv!

Igår hade jag Ebbisen på hela dagen och vi tog bussen till pappi. Det är så skönt med en liten vovve som inte har problem med att åka buss! Vi hann precis med nästa buss när vi kom till stationen! 
Sedan på kvällen åkte jag och pappi med henne till farmor och sedan gick vi på bio. Vi såg Djungelboken! Den var skitbra! Rekommenderas stark! 
När jag kom hem typ 23.30 började jag städa. Jag städade hela köket, slängde allt skräp i lägenheten och samlade ihop alla pantflaskor. Ibland får man energi ;-)

Idag ska jag bara chilla och plugga lite svenska. Håller på med mitt nationella tal. Jag ska hålla talet för svenskaläraren själv på fredag. Fett nervös och är rädd att pratandet inte ska fungera och att det låser sig! Det kommer säkert gå bra, men det känns läskigt! 
Tyvärr verkar våran vara nya lärare i engelska lika "bra" som den gamla. Det var hennes sista dag i fredags. Hon sa då att detta var hennes första erfarenhet med vuxenutbildning, och ja det har märkts! Förhoppningsvis har jag fått fel intryck av den nya läraren och när han börjar lektionerna nästa vecka på egen hand är han kanske bättre än jag tyckt när han går bredvid!
Lektionen i fredags var helt värdelös!. Jag hade fått ut mer av att stanna hemma! Det blev tjafs mellan elerna och lärare som höll på i typ 45 minuter. Tjafset började om klagomål angående en cd-skiva som läraren inte hade som då gjorde att vi inte kunde göra hela läxan. Sedan gick det över till annat... Ville bara hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar