torsdag 28 april 2016

Mådde så sjukt dåligt!

Sista nationella i svenskan idag. Skrivning. Vi visste inte vad vi skulle skriva om eller vilken sorts form texten skulle vara. Jag hade sådan sjukt ångest. Hela morgonen hade jag så sjukt ont i magen och jag hade svårt att andas. Var så rädd, nervös och orolig inför provet!
På väg till bussen började även mina händer domna bort. Väl framme vid skolan kunde jag knappt röra mina händer och de gjorde inte som jag ville alls! Ångesten och nervositeten var skyhög och jag var tveksam till om jag var i skick till att skriva ett nationellt prov!
Jag hade inte linser på mig idag heller, första dagen i skolan jag kom i glasögon. Men med linser pallar inte mina ögon så lång tid framför en dator. 
Det är alltså såhär jag ser ut i mina dumma, fula glasögon som jag hatar!

Men jag gick in i klassrummet och slog mig ner framför en ledig dator. Mina händer gjorde fortfarande inte som jag ville... Vi fick våra provhäften.. Vi hade lite olika val att skriva om. Men efter en stund hade jag bestämt mig och efter det flöt det bara på! Vi hade tre timmar på oss. Men jag gick efter 1 timme och 50 minuter. Kände mig klar. Vi fick max skriva 600 ord och helt plötsligt var jag uppe i nästan 700! Så jag fick ta bort en hel del. Men det känns bra och jag är nästan säker på att jag får godkänt!
Jag var den som var klar först tror jag! Men ångesten över att kanske skrivit för fort och slarvat finns där... 

Men nu är 3 nationella klara! Skönt som satan!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar