lördag 23 april 2016

Att känna sig fin

Jag har ungefär 75% mjukiskläder (om inte mer) i min garderob. Jag går i bekväma men ändå fina helt ok kläder i skolan. Jag sminkar mig inte och har alltid håret uppsatt i tofs och nästan mössa varje dag. Jag har urtvättat, urfärgat hår och på mig mestadels jympaskor. Jag ser nog välvårdad ut och har kläder som både är bekväma och "ganska" fina. Särskilt bekväma! 
Men.. Jag känner mig inte riktigt nöjd. Jag har inte fula kläder! Inte då, men nästan bara mjukis och jag ser heller inte ut som en skabbråtta även om jag då och då känner mig som en.

Idag har har och mammi varit på kungsmässan och jag har köpt lite nya kläder. Lite skjortor, en jacka tröjor och byxor. Nu har jag testat de nya kläderna. Tog på mig några av de nya kläderna och drog på mig mina stövlar och ställde min framför spegeln.. Jag kände mig verkligen fin, och det kändes så bra! Inga av mina nya kläder skulle jag sätta under kategorin "mjukis". Ska börja använda alla skor jag har samlat på mig..
Och i morgon ska jag och mammi färga mitt hår. 
Alla år jag varit innom slutenvården har satt sina spår. då kunde man gå i mjukiskläder hela dagarna. Men nu är jag ju inte det längre. Men jag är 24 år och borde klä mig därefter...!
Nu får ni inte tro att jag kommer gå runt i högklackat, supersminkad och kortkort kjol, definitivt INTE. Men jag kommer gå runt mindre mjukiskläder! Det är planen iaf! ;-) 

Jag vill känna mig fin, vem vill inte det?

Har sovit hos mammi igår och idag. I morgon ska jag plugga matte.. Kul? Nej, men jag måste!!
Sedan ska jag kanske städa pm jag hinner. Det tror jag nog. Ska även rensa lite i garderoben och ta bort det jag inte använder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar