måndag 16 november 2009

picka på

Ifredags var jag på den Kreativa verkstan och hälsade på, jag trodde vi bara skulle hälsa på (det var nog tänkt från början att vi bara skulle det) men vi blev kvar i typ två timmar! Det var jättekul där, jag lärde vi "picka" ull.
Britta och Alma mår jättebra, den ena är tamare än den andra. När jag skulle byta på dem idag gick det superbra att flytta den ena till transportnuren, den hoppade upp i min hand så det var bara att lyfta över den. Men den andra rymde så det tog säkert en halvtimme innan jag fick tag på den. Den blev ju väldigt stressad, det känns som om allt jobb jag gjort för att få den tam hittils är förstört... Jag skrämde den nog lite också. Kattungarna är nu sålda, alla tror jag. Den första hämtades idag :(:( Ledsamt, speciellt för Isolde. Vi vet ju att de kommer till bra hem men hon fattar ju inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar