torsdag 16 september 2010

Brandskydd

Igår kändes det så bra!
De har nog förstått. Inget tjat, ingen kommentar, ingen lagad mat till veganen som inte vill!
Jag kädnes ingen press och det var första gången på veckor tror jag!
Det enda är att de frågar om jag vill ha. Men det är okej, det har vi ju kommit överens om att de ska göra liksom!

Igår var det traktorkörning. Jag körde på treans växel (låg, men ändå). Och jag tyckte det kändes bra! Nästa gång kanske jag fixar fyrans? Vi har börjat backa, vissa kan tom backa med släp redan! Men de har kört mycket innan. Så jag kan inte jämföra mig med dem...

Och igår fixade jag att duscha LÄNGE! Utan ett endaste litet sår! Jag tror det beror på att jag känner mig så lättad! Det känns som om en stor jävla sten har fallit från min bröstkorg. Det här med maten har verkligen oroat mig, gjort mig nervös, ledsen m.m. Men nu är det lungt! Det känns så jäääävla skönt. Det är nog svårt att fatta hur betungande detta har varit för mig...

Idag har vi en väldigt slapp dag!
Nu på förmiddagen var båda lektionerna inställda. Vi har haft brandskyddsutbildning. Men det har varit tufft xD Jag har suttit och sovit! Seriöst... Varför är jag så trött.. Kanske för att jag gick upp 05.20 idag? Och sen några minuters sömn för att sen gå upp en timme senare för jag hade tvättid. Haha, när jag var på väg till tvättstugan ser jag Åa stå och banka på en killes dörr "Hallå! VAKNA!! Du har tvättid nu!!!"
Jag blev arg, hon kunde ju inte ge bort min tid! Men då hade Me skrivit fel på tvättschemat, killens namn på min tid ;) Stackars honom, väcktes typ halv sju i onödan.
Men på utbildningen har vi lärt oss i stort sett det mesta om bränder. Hur man ska förebygga dem, hur man ska reagera och handla (säger man så?), hur man använder brandsläckare m.m.! Kollat på lite eldfilmer. OMG en av dem var så hemsk. Det var en "äckta" film. Det var en klubb i USA som brann. Och så var det en kille som filmade bandet som spelade så han filmade en del av branden. Folk försökte ta sig ut via ingången, inte nödutgångarna. Så folk klämdes och fastnade, blockerade. 80 pers dog. Fy fan....
Nu efter maten är det "häst och stall". Men det är ingen ridning idag. Mest stalltjänst och vi ska träna uppsittning på skolan trähäst "Rolf". :P

Igår kväll var det bio. Vi såg "sommaren med Göran". Det är ju underbar! Haha, det var aktivitetskväll igår alltså. Men skyttet har fortfarande inte kommit igång. Så vi i skyttegruppen gick till Plönninges biosalong och såg på film. Men det är jag och ett gäng killar xD Så de ville ju se Action, men det ville jag inte så jag lyckades få min vilja igenom. Det stog mellan "sommaren med Göran" och Ah,, Alltså de där asskända dinosaurierfilmerna, nr3.

Idag är det städning och sen Maxi! Yeay, om jag blir godkännd vill säga, Jag är inte på städhumör!

Idag är jag glad. Läget är bra idag!

Fy fan! Igår blev det bottenstämning i klassen....
Det var några i klassen som satt och tramsade sig som tusan. Och så kom ett ordet "fitta" in på ett annat språk Och dett var såååååååååå roligt. Så de satt och ropade ordet högt och skrattade hela tiden. ordet ropades om och om igen. Och det är en kille i klassen som inte gillar höga ljudnivår tydligen. Så han bad killen som satt och ropade det att sluta. Många måna gånger, men killen gjorde inte det. Tillslut tappade killen tålamodet och flög på killen osm ropade. Men personalen kom in och särade på dem....
Och killen som inte ville hålla käften ältar detta om och om igen, och han säger att han inte gjorde ett piss fel heller.. jag kan förstå killen som ville få tyst på den andra. Fast man behöver väl inte slåss för det....
Vi satt och kollade på Idol, men på slutet hörde jag fan inte ett skit.
Fan, Jag skrattde i början när jag hörde ordet. Me efter att ha hört ordet 239057 gånger på en kvart, så ville jag bara att de skulle hålla käft... ursäkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar