torsdag 9 september 2010

Inte bra alls just nu

Just nu är det inte alls bra. Igår kväll åkte jag hem till vbg.. Det höll på att gå riktigt åt helvete. Jag var verkligen rädd att jag skulle skada mig riktigt illa om jag hade stannat. Uscha.. Pressen jag känner (ingen säger nåt direkt, men det kommer en enorm press över mig ändå bara genom att sitta med vid måltider och fikat) är för tillfället förjävlig och igår åt jag mer än jag klarade av. Fan alltså.. Och det är hemskt att inte kunna gråta när man känner att man inte vill nåt annat, det är hemskt att inte kunne berätta för nån hur det är, det är hemskt att inte våga säga ifrån att jag absolut inte pallar att sitta med vid måltiderna! Det är hemskt att inte kunna gå ut och ta en cigg för att lugna sig, för att röka när man känner sig upprörd eller ledsen eller så.. Det hjälper... För om man går ut och röker så är det oftast 3405 andra personer där och då måste man vara social och glad.
Så när vi skulle till skjutbanan och kolla in den för det är en av de olika fritidsaktiviteterna man kan välja. Och jag har valt den.. Så på väg till skjutbanan körde vi om stationen så blev jag avsläppt på stationen. Så tog jag tåget hem...
Jag sov typ hur mycket som helst igår. Jag sov på två lektioner och hela lunchrasten och nästan en hel lektion missade jag för att jag sov... Men jag sover när jag inte mår bra.

Idag vaknade jag halv fem.. Förhihelelvete alltså...
Jag har idag först cyklat till willys, handlat en del. Lastat grejerna på pakethållaren, i en stor campingryggsäck och i cykelkorgen och sen cyklade jag hem.
När jag kommit hem började jag baka. Jag bakade vanliga vaniljbullar till mammi och Elina och pizzabullar till mig. Tänka ta med till skolan och ha i mitt frysfack som jag har på mitt rum. Typ nödmat. Båda bullarna blev bra!

Jag har bestämt att inte va med på måltider om jag själv känner att jag inte vill/klarar. Jag ska inte va med bara för att någon annan tycker det. Den/de som tycker det vet fan inte vad som kan ställas till med om jag är med och något blir fel! De vet fan inte vilket helvete det kan sluta med! Så känner jag själv att det kan bli fel eller att det inte känns OK så ska jag inte va med heller!!

Imorgon ska jag fan inte göra ett piss. Eller jo, på kvällen ska jag gå på bio med mammi och ev syster "i rymden finns inga kännslor". Den verkar bra.
Jag ska ta hand om Ebbisen förstås, hon är hemma över helgen för farmor och farfar är bortresta. Så henne ska jag så klart skämma bort!
Nu ska jag kolla på tv. Och sen somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar