lördag 4 september 2010

Lukten av sår

Idag var det ridning! Yeay! Och idag var in häst inne, det var byte idag. Fick en som jag ridit väldigt mycket. En väldigt väldigt snäll häst, lite trög bara. Men så snäll...!

Först på lektionen så red vi till en äng, och travade genom hela ängen nästan. Det var en liten bit där tärrängen var kass, så där sakta vi av (och ridläraren fick andas lite, hon sprang bredvid;)) När vi gjort det så red vi tillbaka till stallet, men vi hade resten av lektionen ute idag! Det är mysigt men gud vad det dammar! Jag är nöjd idag med. Hästen var inte så trög sen, han var duktig och jag hade väldigt kul! Men det blev lite smårörigt i mellanåt, vi red i sånna där jävla bågar och det blev lite trafikkaos ibland. Men sen på slutet blev det lite bättre.
Men efter lektionen låg det mat hos alla hästar. Skitkul... Eller inte.

Imorse gick jag upp först av alla som vanligt.. Men jag låg och halvsov i soffan tills pappi kom upp. Vi gick en halvllång promenad med Ester. Det var skönt.

Annars har jag typ inte gjort ett piss!

Jag längtar tillbaka till skolan! Jag önskar verkligen att möjligheten att stanna kvar över helgen borde finnas.. Det hade vart skönt att ha den ibland! Seriöst..
Jag trivs där. Det är där jag vill vara!

Mina händer... Mitt ansikte luktan skärsår! Shiit, det luktar fanimej underbart! Jag har ett bodybutter som jag brukade ha små vassa grejer i på kulan. Och personalen kom fan aldrig på det. Och varje gång jag då skulle skada mig med den vassa grejer så var jag ju tvungen att rota runt i burken, fixa tillbaka krämen så det såg någorlunda normalt ut och sen kleta av allt som fanns på det vassa. Så nästan varje gång jag skar mig, sövdes, syddes... Så luktade jag som den krämen. Och en dag när jag åkte ner till bup för ca ett år sen så bara känner jag hur hela bilen STINKER skärsår, sjukhus, syrgas, sövningsskit, mediciner m.m. Och jag fattade ingenting. Vart i från lukten kom! Sen fattade jag att lukten kom från mig. Och jag kom på hur det måste va krämen, och det var det. Och idag så ville jag minnas.. Jag ville "fantisera" om skärsår.. Drömma om dem, att jag gör det. Men inte i verklighet. Jag gör så ibland när jag verkligen vill men inte ska! Men ibland är det ingen bra ide. För det kan också öka sugen och sånt, istället för att bara ge mig lite gamla minnen och känslor..

Imorgon ska jag nog ta mig till mammi en liten stund. Hälsa på katterna lite!

1 kommentar:

  1. det där berättade du när du kom till avdelningen den dagen. jag skrattade lite innombords för egentligen var det ganska komiskt. jag kan se hur dina tankar snurrade.. "Vafan? varför luktar det skräsår??" Haha. Puss på dig <3

    SvaraRadera