fredag 3 september 2010

Syntestad idag.. Fy tusan

Igår var vi i stallet. Det var roligt! först hade vi stalltjänst som de kallar det. Blev mäst mocka och halma. Vi var många som hjälptes åt så det blev inte så mycket slit denna gång. Efter det tog vi fram de hästar vi skulle ha. Jag fick en söt sak, snäll som satan. Vi ryktade och grejade iordning dem innan fikat. Sen ställde vi tillbaka dem i boxarna.

Efter fikat var det ju redan färdigborstat så vi sadlade dem och begav oss till ridhuset. Lektionen var bara en enkel grundlektion. Lite skritt, trav, halter och sånt. Läraren ville se hur vi red bara. Det kändes bra, även om vi inte gjorde något "speciellt". Utan mest runt runt på fyrkantspåret så var det kul. Det är ALLTID kul att rida. Alltid ;)!! Efter lektionen fick vi gå en liten bit med "våra" hästar för att släppa ut dem i hagen. Det finns många men vi skulle så klart till en som var långt bort. Kände mig stressad, för det skulle först duschas, sen städas och bli godkänd, och lagas middag för att få åka med till Ica MAXI!

Det var bara ett problem.... Min energi var totalt i botten! Vi gick till stallet, stalltjänst, ridning, gå tillbaka, storstäda.. Så kvällen blev ganska jobbig. Men det blev inga sår eller så! Duktiga jag.. Men jag känner mig verkligen så jävla uttittad när jag äter. Eftersom jag sällan äter en måltid så känns det som varende öga är riktat mot mig! Men så var det säkert inte.. Men känslan. Det gör inte saken lättare. Jag brukar mest knapra lite på fikat, på mackor. Eller kanske äta lite majs eller ketchup, eller inget liksom. Men denna vecka har jag ju varit med och bestämt och lagat maten, så jag har haft väldigt mycket kontroll på vad som lagats till mig.

Idag åkte vi till en trafikskola i fbg. Vi var några stycken som inte har lämp ännu, till traktorkorten. Så vi åkte dit för syntestet.. Fy fan, jag blev förkrossad. Det blev ett stort missförstånd och jag fick gå ut i förväg för att kedjeröka för att inte börja störtlipa!
När det var dax för mig så satte jag mig och började med båda ögonen. Blev verkligen på gränsen godkänd. Skitjobbigt... Men sen var det dags för ett öga i taget. Och jag har ögonryckningar, kan ej stava det "riktiga" ordet för det. Men ofrivilliga alltså när ett öga täcks för och jag ska koncentrera mig på en lite punkt. Jag visste fan från början att det inte skulle gå bra, det brukar inte gå bra när jag gör ett öga i taget hos optiker. Klarade varken höger eller vänster. Men hon sa att vi skulle ta en liten paus och försöka igen. Inte nästa gång heller.... Då gjorde vi sidosynen, den klarade jag gallant. Sen försökte vi vänster igen, på ett annat test och denna gång lyckades jag på pricken bli godkänd! Men höger sket sig totalt, det var fanimej omöjligt, såg inte ett skit (med linser alltså). Hon sa "Ja, jag kan ju inte godkänna dig på ditt högra öga. Jag är ledsen men det kan ajg inte. Jag råder dig att gå till en optiker". Hur tolkar man det då?
Jag tolkade det som att jag fick "ig" på syntestet. Att jag inte skulle få mitt lämp. Blev väldigt ledsen och fick gå ut och röka för att inte bryta ihop! Jag trodde ju fan att jag inte skulle få ta körkort! Inte traktorkort heller! Fy fan...! Men min lärare kom och frågade om jag inte skulle skicka in mina papper. Jag sa att varför då, när jag inte klarade syntestet. Hon gick in och pratade med tantet och kom sen ut och ta "du har missförstått, du får visst köra, det räcker med att man klarar båda samtidigt och sen ett öga enskillt. Och du klarade ju vänster enskillt!"... JÄVLA KÄRRING, Hon får fan börja bli mer tydlig!

När vi skulle hem blev jag lite sen till bussen som skulle ta oss till stationen. Så när jag kom till den var HELA bussen full. Det fanns en plats. Längst bak bland en massa tjejer som jag inte kände. Uscha, jag kände hur paniken började komma. Jag stog fan hellre, men busschaffören sa till mig att "där har du en sittplats". Jag säger bara TACK till två i SMklassen över mig! Tjejen satte sig i killens knä, och de sa till mig att jag kunde få sitta där. Jag har inte lärt känna dem två så väl, men de gjorde detta för mig ändå! Jag är fan inte van vid sånna snälla grejer. Jag tror inte de tänkte så mycket på det. Jag tror inte de fattar hur mycket detta betydde. Hade de inte gjort som de gjorde hade jag varit livrädd hela resan till stationen som tar typ en halv timme!!
Vissa är allt för snälla. Det måste jag säga om SMklasserna. Det finns så många snälla, roliga, trevliga personer. Iaf i de övre och några i min så klart!

Imorgon är det ridning! :D:D Längtar.
för övrigt så känns det som om det är på väg att bli lite lättare nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar