torsdag 3 juli 2014

Jag vill inte bry mig

Jag är inte underviktig, jag är inte överviktig. 
Jag vill inte bry mig, jag vill inte inte tänka på det hela tiden. Jag vill inte att tänka på mat och dryck dygnet runt. De senaste dagarna har jag ätit och druckit precis vad jag vill. Tänkt "jag tar itu med det sen". Jag önskar att jag varje dag kunde gå upp på morgonen, äta frukost lunch och middag utan att det ska spela någon roll. Bara äta det jag är sugen på. Bara sådär. Som man ska lixom. Jag vill inte gå runt hela dagarna och tänka på vad alla andra tycker om mig, att jag väger för mycket, äter för mycket, att jag är äcklig.. Jag hatar min jävla hjärna. Jag vill vara fri... Bli av med skiten. Jag vill inte tycka att jag är äcklig dygnet runt. Att jag väger för mycket. Att kläderna sitter för tajt. Att jag måste "dra ner" på allting. 

Snälla hjärna, låt mig slippa bry mig!!! Det är ingen skam att äta. Så varför bryr jag mig så mycket? 
Eller är det? Jag tycker inte att andra är äckliga som äter, att de borde låta bli. Jag vet att det är våra kroppar är gjorda för. Vi måste äta. Det är okej! Så varför är det inte okej för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar