lördag 5 december 2015

Fuskfödelsedag

Nu i helgen har mormor och morfar kommit ner till lilla Varberg!
Igår gick vi ner till havet. Det blåste så sjukt mycket. Det var ju Helga som hälsade på. Det blåste upp skum från havet så hela strandpromenaden för full av skum. Det såg ut som om det hade snöat som satan. 
Idag har de varit här hos mig på födelsedagsfika, bjöd på lite hembakat. 
Fyller ju år på onsdag, blir 24(!) år. Gammal tant snart.
Fick fina presenter! Alltid lika kul ;-). Fick bland annat världens mjukaste, luddiga mjukisbyxor. 
Efter det åkte vi hem till mammi och min syster kom också till Varberg. Vi tog oss ner till gallerian, där det nu öppnat en asiatisk restaurang som öppnade härom dagen. 
Åt nu som vanligt inte själv, utan satt och glodde på dem. Men jag hade jättetrevligt! Min lilla pappi var också med. De verkade gilla maten. Det var superfräscht. Både buffé och Mongolien bbq. 
Dock hade restaurangen inte fått alkoholtillstånd så de fick bara sälja lättöl ;-)
Det är alltid så trevligt att träffa dem, men nu är det inte så lång tid kvar till det är jul och då kommer vi till dem i Stockholm.
Det är lite oklart om de kan åka hem i morgon då det kommer en ytterligare stor storm!!! Galet. Får hoppas att deras tåg går som de ska. 

Vi var där ett tag och nu har min lilla syster med hem och ska sova över hos mig! 
Så mysigt! 
Jag fick en underbar present av henne. Vi ska gå på Ulrik munther på onsdag hon och jag! 

I morgon ska jag försöka hinna träna. Har så sjukt mycket i skolan att plugga nu. Ska läsa ut en novell på engelska som sedan ska redovisat, och har tre nationella prov nästa vecka. 
Usch!! 
Men snart är det över! Snart jullov! I morgon ska nag skicka in min ansökan till bästa termin. 

Igår var det så klart idol. Suverän final alltså. Tyckte väldigt synd om Amanda som fick eld i halsen under sin första låt och kunde inte sjunga ordentligt. Men det gick ju bra ändå. Simon åkte ju ut först, men det var ganska väntat. Tyvärr (om man får säga så) vann ju Martin. Haha nu måste hans kompis flytta till Finland som han lovade göra om Martin vann xD

Har skaffat lite Ullsaker idag. Har ju hållit på mycket med ull innan. Och nu känns det som ett bra tillfälle 
Att ta upp det igen. Köpte nya nålar och sånt. Ska göra lite julklappar tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar