lördag 26 december 2015

Det rätta?

Då sitter man på tåget mot Varberg igen.
Vi har haft en toppentid i Stockholm. 
Vi har bott hos mormor och morfar. Alltid lika mysigt, jag och syster delade rum som vanligt. 
Det luktar så gott hos mormor och morfar. Alltid när man åker hem igen luktar innehållet i väskan som hemma hos dem!
Vi tittade även på gamla filmer från då jag och syster var små! Herregud alltså! Vi var så söta allihopa! 
Blev ju lite sugen på att ha en liten själv. ;-)
Vi firade jul hos min moster. Fick väldigt fina julklappar av allihop!!
Varje år blir vi lika förvånade för att det är så sjukt mycket klappar under granen ;-)
Och tomten kom så klart! 

Vi hade julbord.. Och där kom julens ångest...!
Jag hade med mig min speciella "mosmugg" och pulver till moset. 
Det ska vara perfekt. En prefekt mängd pulver och vatten så moset får exakt rätt konsistens. Och rätt mängd smör och salt. 
Jag gjorde en mugg mos och satte mig vid bordet. Alla andra satte sig med sina tallrikar och vi började äta. 
Jag åt upp första muggen. Men alla andra gick och hämtade mat minst två gånger. Och då fick jag problem. 
Borde jag också hämta mer? 
Eller Kanske tycker de att jag äter för mycket då? 
Eller borde jag absolut inte äta mer...?
Hjälp vad ska jag göra? Vad är det rätta?
Mer eller inte. Jag visste inte vad jag skulle göra.
Borde jag hoppat över moset helt och hållet? 
Hjälp hjälp hjälp...! tänkte att det var julafton och då äter ju folk mycket. 
Men jag åt en mugg och sedan fick det vara bra. 

Igår var jag, syster och mammi på bio! Vi var på mallen. Scandinaviens största galleria i Solna. 
Bion var sjukt stor! 11 salongee. Blev en del strul med biljetterna men det löste sig och vi kom in i salongen precis innan filmen började.
Vi såg Joy! En film med jennifer Lawrence! Den bästaste bästaste skådespelaren som finns!
Det var en skitbra film jag jag verkligen rekommenderar! 

Idag var vi på mallen igen en liten snabbis innan vi åkte till tåget. 
Jag hade fått en del presentkort i julklapp. Fyndade nya träningskläder på HM. Byxor, långärmad tröja och sport-bh för 325 kr! Sjukt billigt. 
Köpte även trasiga jeans på Zara. 
Sedan körde morfar och till tåget.

Men jag älskar julaftonen vi har i Stockholm! 

Det är sä underbart att jag nu blivit frisk och nu kan vara med familjen så mycket mer. Inte fira julafton på sjukhus varenda år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar