onsdag 23 december 2015

Jul i Stockholm

Då sitter man i Stockholm då!
Jag, mammi och syster har uppesittarkväll och spelar Bingolotto! Hemma hos mormor och morfar!
Efter två spel har vi ännu inte vunnit något. Men hälften är kvar. 
Vi åkte MTRtåget upp. Ny upplevelse, dock ingen större skillnad egentligen. Men de var bra, skulle mer än gärna åka med dem igen!
Det är så mysigt att vara här. Vi stannar i några dagar. Det är så sjukt smidigt att ta dig hit från Varberg alltså. 40 min tåg från Varberg-Göteborg och sedan tre timmar till Stockholm! 
Vi kom upp vid halv sju. Blev hämtade av morfar som vanligt :-)
Imorgon blir det julfirande! Yeay. Alltid lika kul och mysigt! 
Är dock lite sjuk. Hostar som en tok. 

I måndags skypade jag alltså med läraren! Våran engelska vikarie som nu befinner sig i Afrika. 
Var så sjukt nervös! Herregud! Men jag hade en personal med mig som att bredvid. 
Det var så läskigt att läraren kunde se mig från andra sidan jorden ;-).
Han sa att det märktes att jag hade läst boken och kunde redovisa den helt OK!
Så det kändes bra! Sa också att jag måste prata med lite mer självförtroende!

Jag har ju inte fått mina betyg än från komvux men de kommer hem i brevlådan.
Hoppas också på att få mitt antagningsbesked för nämsta terminen. 
Har ju sökt matte 2b, svenska 1, religion 1 och engelska 6. Hoppas på att komma in på alla fyra. Sen om det är mer än jag klarar av får jag ta något/några ämnen under längre tid bara. Men det hoppas jag inte ska behövas.

Så nu har jag alltså jullov! FAN VAD SKÖNT!
Och ännu ingen snö. Det är fan galet! Julafton och inte ens minusgrader! Va fan händer liksom!?
Vart tog det kalla, snöiga mysiga vintervädret vägen?m
Kommer väl snö i slutet på januari som vanligt, men det är ju nu man vill ha den!

Kan tyvärr säga att min farfar nu har lämnat oss.  Det är så svårt att förstå.
Det är mycket sorg i mitt hjärta just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar