tisdag 17 maj 2016

Fyra jävla timmar!

Ja, nu sitter jag hemma efter en minst sagt lång och svår dag.
Jag har haft matteprov idag i FYRA timmar. Det var 2x120 minuter plus 20 minuters rast.
Jag har pluggat, pluggat och pluggat. Ändå var provet fruktansvärt svårt. Första delen var den svåraste.. Jag som pluggat så mycket och ändå gick det så dåligt... Fattar liksom inte. Det går ju så bra när jag sitter hemma men väl där minns jag ingenting. Dock har läraren sagt att jag får godkänt även om det går dåligt på nationella eftersom jag fått godkänt på alla andra prov. Hoppas han håller sitt ord!
Som jag fattade det var detta vår sista lektion. Kommer nog bara ha betygsnack! Så skööönt!

Men jag hann precis till ridningen. Jag hade med mig alla ridgrejjer till skolan och bytte om direkt efter provet. Det var så otroligt skönt att hoppa upp på hästryggen efter det jävla långa provet. Jag har faktiskt aldrig haft ett så långt prov. Men de på storesten hade varit snälla och borstat hästen jag skulle ha så jag behövde bara göra det sista. Fick Bonsan idag. Det går bättre nu med henne än det gjorde för ett tag sedan. Kanske börjar jag lära känna hemne lite bättre iaf. Det var lite kul idag för alla hästen var nästan lika stora. Eftersom det är en del yngre barn är det ofta lite blandade storlekar på hästarna.

På torsdag ska jag till veterinären med Ebba. Hon har fått en liten knöl bak på ryggen. Kanske inget att oroa sig över med den är oregelbunden och det kan ju vara lite farligt. Men farmor följer med mig. Det är säkert ingen fara men jag vill iaf kolla upp den lilla knölen. 

Så imorgon har jag nationella i engelska. Efter det blir det plugg till svenskan. Så efter skolan i morgon ska jag plugga och även på torsdag efter veterinären. 
SNART ÄR DET ÖVER!!!! 

Nu har jag duschat och ska snart sova.
Jag var på netto härom dagen. Hittade då en matberedare för endast 449 kr! Det var en rejäl apparat med många tillbehör! Ibland har man tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar