torsdag 12 maj 2016

Sökt till USKutbildningen!

Jag mår jättedåligt just nu. Det är jobbigt... Allting, och skolan är så jävla mycket nu! Vi har sex prov på 2 veckor. Nu är två av dem gjorda isf. "Bara" fyra kvar. Jag fattar inte hur jag ska orka alltså! Jag är ledsen och deppig, har varit så ett tag nu. Ångesten är på mig stup i kvarten. Jag kommer inte ha något liv de kommande veckorna då allt jag måste göra är att plugga! Jag vill verkligen inte misslyckas, jag har gått hela terminen och det ska inte falla nu på slutet. Att de sista proven går så dåligt att jag får underkänt. Det skulle vara så fruktansvärt, jävla, surt! 

Men mitt i allt elände har jag gjort något riktigt, riktigt kul!
Jag var hos syven idag och ja, jag sökte till undersköterskeutbildningen! Så om ca en månad får jag mitt antagningsbesked. Jag hade tänkt att söka fristående kursen på komvux i falla att jag av någon anledning inte skulle komma in på utbuldningen. Men syven sa att jag inte behöver det. Chansen är minimal att jag inte skulle komma in. Så med typ 99% säkerhet kommer jag börja på utbildningen i höst. Ser verkligen fram emot detta alltså! Terminen börjar 15 augusti så det blir ett långt sommarlov för mig! Gött som fan :-) det finns fyra inriktningar att välja. Jag kommer med alla sannolikhet välja akutsjukvård! Men, jag kanske ändrar mig, det vet man aldrig ;-)
Nu måste jag bara kämpa mig egen denna skiten som är kvar nu på slutet! 
Jag måste orka terminen ut! Jag MÅSTE!!!!!! 
Prov igen i morgon. Två delar i engelskan, muntligt och skriftligt. 
Helgen kommer bestå av matteplugg och lite Svenskaplugg.. Sista veckorna nu. Det ska gå bra! 
Men det är Eurovision nu i helgen ju! Så jag och mammi ska ha mellomys! Älskar det! 
Men jag tror absolut inte att Frans har en chans överhuvud taget att vinna! Jag kan ha fel, men nej, den låten är inte bra! 
Var och red i tisdags. Det gick bra! Fick Bonsan, som jag har haft ganska svårt för att rida. Men det var hoppning och mycket volter och det gick verkligen över förväntan. Blir nervös när jag får henne men denna gången gick det helt ok iaf. Hade dock velat haft mer hinder och mindre volter ;-). Men nästa vecka ska jag få en iordninggjord häst då jag får åka direkt från skolan om tiderna jag fått stämmer med provet. 
Men det var sä galet varmt. Vi red ute i paddocken vilket var skönt men jag trodde jag skulle dö mot slutet. Jag slutar ju dricka 14 så jag hinner kissa ut det innan jag hoppar upp på hästen. Haha... Jävligt jobbigt men det är det värt eftersom Clozapinet har hjälpt mig sä mycket.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar