torsdag 19 maj 2016

Veterinären

Idag har Ebba varit hos veterinären. Vi gick dit för en liten knöl på ryggen. Det var jag och farmor som åkte dit med henne. Blev dock lite irriterande för de hade morgonmöte så vi kunde inte gå in. Så vi väntade ute så länge. 
Men hon var jätteduktig när veterinären klämde och kände på henne. Knölen på ryggen var en åldersknöl som det kom lite var ur. Sedan har hon ett ljumskbråck, men så länge inte tarmen eller urinblåsan åker ut i bråcket är det ingen fara. Hade även en juvertumör. Så länge inte tumören växer, bråcket inte förändrar och åldersknölen blir inflammerad är inte detta någon fara. Sedan sa hon att om hon inte rekommenderade att söva Ebba pga åldern. Men om ingenting förändras är det ingen fara. För övrigt tycktveterinären att hon var i väldigt fin form för sin ålder! 

Igår hade jag verkligen ställt inte mig på det muntliga provet i engelska. Men väl där sa läraren att han ville skjuta upp provet ytterligare en vecka. Men jag frågade om jag fick ha provet isf och det fick jag. Och det gick jättebra. Vi satt och pratade några minuter på engelska och sedan sa han att jag fick B i den delen. Känns så jävla bra!!!

Idag har jag svenskaprov och har inte hunnit plugga så mycket till det. Så nu har jag några timmar på mig. Huvudsaken är att jag går godkänt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar