onsdag 30 oktober 2013

Inga fler sjukhusbesök

Idag var det duschdag. Kände mig nervös och obekväm så fort jag vaknade. Ville verkligen inte... Men när hon som jag skulle duscha med kom så sa hon "ska vi?" Och så hade hon handdukar i handen. Så vi gick till duschen på avdelningen för där finns det handdusch. Vi tog av mig artoserna. Det var så skönt att stå och se mina bara armar. Men jag kunde knappt böja dem fast artoserna var av. Men jag duschade i underkläder och ni anar inte hur skönt det var!! Att duscha utan plastpåsar på hela armarna, att kunna tvätta sig själv, att känna det varma vattnet rinna över hela kroppen! Det var tre månader sen sist! Och vist, jag var inte själv men det gjorde fan inget!

Jag har varit på ortopeden idag och de tittade på min hand. Den ser bra ut och det räcker att sjuksköterskorna på avdelningen lägger om det. Och så tyckte de att jag ska börja i sjukgymnastik. Med
Men jag behöver inte komma dit mer :-)

1 kommentar:

  1. Jag kom på en grej, kan du inte skaffa en bikini/baddräkt eller badshorts att duscha i? /Johanna

    SvaraRadera