torsdag 2 april 2015

Blir student till hösten då

Dagen började med att vakna tidigt för att cykla ner till vårdcentralen. Och denna gång var jag säker på att jag var på rätt ställe. Men det gick bra! Är stolt över migsjälv att jag klarade en sån sak själv. Aldrig gjort det förut. Men sköterskan som la om armen var jätte trevlig och snäll.
Cyklade sen hem och tog ebbisen på en runda.

Efter lunch vid typ 2 åkte jag och mammi ner till vpm. Där träffade vi alla folk som är involverade i mig var med. Det var dax för möte. Hade väl inga direkta förväntningar. Men det började lääääskigt!
Min samtalskontakt och jag gick in och vi ringde Växjö! Men hon ringde först och sen lämnade hon över telefonen till mig. Och jag var så himla nervös. Så nu har jag äntligen frågat om de har kvar mina prylar i det stora förrådet. Fick dock inget svar idag. Ska höra av mig nästa vecka. 

Men sen på mötet fick jag bra besked. Det finns ett ställe här i Varberg som har en lägenhet ledig. Och förhoppningsvis kan den bli min! Så jag håller tummarna för det och hoppas få komma dit på besök snart!! Vi pratade om sysselsättning bland annat, sa att jag ville ha något vettigt att göra. Men börjar jag plugga till hösten tror jag det räcker. Kommer vara i skolan typ 4 dagar i veckan tror jag. Sen ska jag plugga läxor hemma och ha lite andra aktiviteter. Kanske blir det för mycket med något mer?

Efter mötet åkte jag och mamma till campus. De hade drop in hos syon. Och det var ingen kö så hon kunde träffa oss typ direkt. Vi började prata lite och det var ett jättebra samtal! Syon var skitbra!
Det nya systemet var lite svårt att förstå. Men nu har jag bestämt mig. Jag ska söka engelska 5 och matte 1a på komvux och kommer förhoppningsvis börja plugga i augusti! Är så peppad inför detta. Ska bli skitkul. Det är en bra början. Har mycket att läsa igen lan man lugnt säga!
Och vi sa att jag har Aspergers. Men hon såg absolut inga hinder med att kunna få extra hjälp på ett eller annat sätt. Hon sa typ att ALLT går att lösa. 
Det fanns tre alternativ att plugga på. Men jag kommer välja det när man går på lektioner och även får handledning av lärare. Det tror jag passar mig mest.
Så snart är det dax att söka. Är glad!

Nu blir det slappa framför tv och kolla på familjen annorlunda ikväll. Sen i morgon förmiddag/lunch bär det av till pappi igen. 

Vilken jävla dag, bästa på länge!

1 kommentar:

  1. Ååh vad bra du är!! Komvux brukar vara jättebra med stöd och så. Jag pluggade till undersköterska med inriktning psykiatri på komvux. Även engelska 5

    SvaraRadera