torsdag 10 december 2009

18 år! och hej då Kulan

Jaha, då var man arton år! Igår blev jag vuxen, i alla fall på papper xD
Jag skaffade internetbank, köpte cigg, skaffade eget internet och fick tillgång till mina pengar. Min dator som jag beställt kom igår också, så den hämtade jag ut. Men det mobila bredbandet har inte kommit igång ännu, kommer förhoppningsvis igång i morgon. Jag fick en massa fina persenter bla en rosa stall-låda med ryktgrejer, Desperate 5, smycken, en tröjja, strumpor, presentkort m.m. Det var kalas hemma hos pappa igår med familjen på den sidan. Bjöd på mat (utan kött) och sedan en vegansk prinsesstårta som jag bakat.
Idag åkte jag, min mor och min far till skövde och hade avslutningskalas där. Det var både kul och jobbigt. Det börjde assjobbigt, jag och pappa missade nästan tåget. Vi hittade ingen parkering vid stationen så vi fick parkera en bit bort. När vi väl hittat en plats var klockan 47, tåget gick 53. Så det blev till att springa allt vad vi orkade, jag trodde fan jag skulle dö! Jag liksom ropade "jag orkar inte!!!" och vi hör bommarna plinga, min far ropar "det gör du fan visst det!!". Det gjorde jag, men jag hade ont i bröstet hela dagen sen xD.
På kulan hade hon som jobbar i köket lagat en av mina favoriträtter, köttfärssoppa och nybakt bröd. Vi åt först, sen gick vi och sa hej då till hästarna. Tyvärr träffade jag aldrig Bertil :(:( Katten som jag tämjt. Men jag fick en rejält avslutsgos med hästarna i alla fall.
Sen vid halv två kom typ hela personalstyrkan ner och vi hade fika. De hade köpt tårtor och paket, de sjöng för mig också. Det blev väldigt jobbigt med både paketen och sången, det var inget jag hade räknat med. Och jag verkligen hatar mär folk sjunger för mig. Men men, det var ju sista gången. Jag fick te, en jätte fick tekanna-mugg (svårt att förklara), en mugg till, vantar, öronmuffar och en liten ängel. Det var nog allt. Sen var det lite hej då kramar och sånt. Det var lite jobbigt. Den som var jobbigast att säga hej då till, det var Ca. Hon har varit nästan varje måndag hos mig på bup. Jag kommer sakna henne jättemycket, henne, La och min kp. De kommer jag nog sakna mest. Eller det är ju så många därifrån som är så jävla fina människor. De ska fan aldrig byta karriär! De passar så jävla bra med det de gör. De är duktiga och man känner att de kommer till jobbet för att de vill och att de kanske bryr sig på riktigt. Inte för att tjäna pengar.
Kulan kunde inte hjälpa min med mitt skärande, det blev tillochmed värre där. Men de hjälpte mig med mycket annat... Alla fina människor där fick mig ofta på bra humör fastän jag vaknade och kände att dagen var skit. Jag kommer sakna kulan och personalen något enormt. Det blev mitt hem 1,5 år (som jag var där. Jag har tillhört det i två år) och personalen nästan som låtsasmammor och pappor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar