onsdag 2 december 2009

Draken kommer vakna

Draken kommar vakna, snart! Om inte något förändras eller jag får någon slags hjälp eller nåt! Jag vet inte... Men jag vet att om jag fortsätter "småskära" eller rispa så kommer skärdraken vakna! Inte nu, inte imorgon. Men snart! Jag vet inte när, men jag vet att den kommer vakna! Jag vill inte! Inte en enda gång till får den vakna! Jag orkar verkligen inte hamna i det jävla helvetet en gång till! Jag var fast i så lång tid, med djupa skärsår. Den sista tiden var det stora sår, som jag inte gick med på att sy vanlig väg. Så för att laga mig sövde det mig, JAG HATAR HELA DEN SKITEN OCH JAG ORKAR INTE! Jag brukar inte be om hjälp, inte vara mottaglig heller. Men nu gör jag det, nu har jag fått en så bra start. Med mina djur, allt annat bra. Jag vill ha kvar det, men jag känner att allt är på väg att skita sig! Jag måste få någon slags hjälp. Jag vet inte vad det kan va, men ingen jävla DBT. Det hatar jag, jag har gått i flera terminer och det var inte min grej. Jag har krislistor! Jag vet vad jag ska göra när jag har ångest, men det går inte. Inget är så ångestlindrande som en självskada. Jag vet att jag kan gå ut och gå, gosa med Ebba eller se på film m.m. Jag har en megalång lista. Men när den värsta ångesten kommer går det inte att få bort den med lite hundgos. Eller en promenad... Men jag kämpar med min ångest varje dag, och jag lyckas faktiskt hålla mig borta från skärsår och brännskador ganska bra! Det kan ingen säga något annat om!
Men det känns verkligen som om allt är på väg åt fel håll. Allt kommer skita sig om jag inte får hjälp! Snart! Jag ska faktsikt träffa min läkare nere i halmstad på måndag.... Det var hon som kallade mig dit, för att höra hur allt är. Hon kanske har något förslag eller idé hur vi ska göra för att allt ska fortsätta fungera och jag ska vara fri från djupa skärsår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar