onsdag 16 december 2009

Avslag

Idag var jag ocg Ka på försörjingsenheten. Jag bestämde mig för att inte ens skicka in en ansökan, soc tanten sa på en gång att jag garanterat skulle få avslag. Jag hade för mycket pengar på banken. Jag ska tydligen leva på mina fösökringspengar och mina fondpengar som jag fick när jag föddes. De är typ till för körkort eller liknande. Jag kan inte heller ha ett jobb, inte som läget är nu. Det har jag ett sjuykintyg som säger; "Julia har på grund av sitt funktionshinder ingen arbetsförmåga, kan inte stå till arbetsmarknadens förfogande", "hon kommer inte kunna söka ett arbete på den öppna arbetsmarknaden innom avsevärd tid", "Just nu har hon ingen arbetsförmåga och kan heller inte sudera utan kommer successivt påbörja daglig verksamhet inom LSS. På sikt kommer arbetsförmågan utvecklas med rätt stöd och hjälp men det kommer att ta tid." så länge jag har pengar på banken kommer jag inte få några pengar. Så om jag får en lägenhet kommer jag behöva betala mina räkningar (vet ej om det gäller LSSlägenheter, sånna jag står i kö till) med mina spar och fondpengar, TACK för det. Men det är ju ett tag kvar. Men jag tänker inte flytta om jag ska betala mina räkningar med pengar som kan täcka en operation!

1 kommentar:

  1. skitregeler,kan man skriva över pengar på någon man litar på och sen söka bidrag

    SvaraRadera