tisdag 23 december 2014

Julen har börjat

Sitter i vårt rum nu, mitt och Elinas, här i Stockholm!
Igår började julens festligheter!
Jag kördes till Varberg av personal i går eftermiddag. Har längtat hela helgen. 
Vi var bortbjudna hem till farmor och farfar! Det var jättetrevligt där. Men jag hade ingen bra kväll.. Men det var supertrevligt och vi fick god mat och fina julklappar. Jag fick Göteborg horses show biljett av dem! Så det blir det i vår. 

Sen åkte vi till Stockholm idag! Vi fick gå upp skittidigt! Jag gick upp halv sex. Och igår hade jag svårt att somna.. Men jag kom upp. Pigg och glad! 
Det blev lite stressigt på slutet, tåget gick 7.08. Men vi hann. När vi kom till Göteborg köpte vi frukost och sen hittade vi vårt tåg. 
Resan gick bra. Från Göteborg tog tåget fyra timmar. 
Och mormor och morfar hämtade oss på centralen här i Stockholm. 

Idag har vi varit nere i Centrum och fixat de sista julklapparna. 
Ikväll blir det Bingolotto och mys. 
Och i morgon blir det julafton hos moster och hela familjen samlad. Det ska bli jättekul. 
Har dock lite svårt med maten. Jag vet inte om jag ska äta mos, äta ingenting, dricka något.. Det är lite jobbigt när alla är där och det frossas i mat. Så det blir svårt. Jag måste ju ha mina egna grejer. Speciell kopp och speciell sked.. Rätt smör, salt osv. Men jag ska försöka äta mos, tror jag. Jag tror det ser bättre ut än att bara sitta och glo. 

1 kommentar:

  1. Jag förstår att det är jobbigt med maten. Har haft anorexi och har fortfarande ätstörning. Men hjälper inte personalen dig med pedagogiska måltider där du får äta annat? För din egen skull UTMANA dig själv. Att äta t.ex en grekisk sallad eller cornfile innehåller mindre än vad potatismos gör och att det dessutom ger dig fler näringsämnen. Prova. Du kan ju alltid gå tillbaka till potatismos. /Emelie

    SvaraRadera