fredag 12 december 2014

Min prinsessa

Nu är jag hemma hos mammi i Varberg. 
Jag kom först till vpm och träffade min samtalskontakt. Det gick bra. Efter det hämtade farmor mig och vi åkte och handlade. 
Väl hemma hos farmor och farfar fick jag träffa min prinsessa! Älskade Ebba. Hon blev så glad. 
Vi fikade lite och sen visade farmor hur man rengjorde Ebbas öron. Hon har en del problem med dem. Men ebbisen var jätteduktig. Visserligen har hon munkorg på sig när de gör det på henne. Farfar häller och farmor rengör. 
Jag och pappi åkte en sväng till magasinet. Han hittade vad han skulle men jag tog bara en filt med mig därifrån. Mammi hämtade mig hos farmor sen. Och nu ska vi bara ta det lugnt. 

Jag ska kolla på en kappa/tröja till Ebba. Hon är ju så liten och frusen. Hon har en kofta men den tål ju inte vatten. Nåt litet regntecke eller något sånt. 

Innan jag åkte i morse delade jag in mina portioner med pulvermos som jag skulle ha med. Vad paketet anser vara en portion. 
Så jag vägde exakt antal gram och la dem i varsin medicinpåse. Tack och lov för min matvåg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar