onsdag 31 december 2014

Gott nytt år!

Ja. Då är snart år 2014 över.
Detta året har varit mycket händelserikt! 
Jag har blivit så mycket bättre på bara ett år. Jag skadar mig väldigt väldigt sällan om man jämför hur det var förut. Jag kan hantera mig ångest på helt andra sett än jag någonsin kunnat.
Jag har tagit mig ifrån rättspsyk efter tre år innanför murarna och snart (förhoppningsvis) är jag snart utanför 19 låsta dörrar också. 
Jag har fallit ner i mörkret många gånger men jag har lyckats ta mig upp varje gång! 
Jag har firat jul i Stockholm med familjen däruppe vilket jag inte gjort på ca 4 år! 
Jag har inte varit bältad på hela år 2014! Jag började med hempermissioner på hösten och har fortsatt med det eftersom jag klarat dem mycket bra. 
Jag blev av med mitt vak, efter flera år med sällskap. 

Jag har stora förhoppningar på år 2015! 
Jag vill flytta ut från psyk och till Ekängen eller något annat liknande boende så snart som möjligt.
Jag tänker ta upp ridningen så fort det bara går. Jag fattar inte hur jag har klarat mig utan dessa underbara varelser. 
Jag har varit skadefri i över 50 dagar nu och det tänker jag göra allt för att behålla mig skadefri. Mitt nästa mål är 100 dagar. Men jag vet att det inte kommer vara lätt! Jag ska kämpa och kämpa, göra allt jag kan! jag vet att det kommer krävas mycket av mig. 
Men mitt nyårslöfte kommer inte vara att aldrig skada mig mer. Jag kommer bara bli så besviken på mig själv om jag inte klarar det.
Det kommer att vara att aldrig sluta kämpa. Att jag om jag nu skadar mig ha gjort allt jag kan för att försöka förhindra det. Har jag gjort allt jag kan men sen skadar mig så aka jag ärligt kunna säga att jag verkligen gjorde allt jag kunde för att låta bli. 

Här kommer lite bilder från 2014 (ingen ordning)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar