måndag 16 februari 2015

100 dagar

Idag har jag varit helt självskadefri i exakt 100 dagar. Kan inte minnas när det var så länge sen. Väldigt många, många år! jag är stolt över mig själv och otroligt glad att allt gått så bra den senaste tiden!
Det har gått oväntat enkelt att inte ha skadat mig på så länge. Men det som framförallt har gjort at jag inte skadat mig är viljan! min vilja och motivation att fortsätta kämpa

Och jag ska till ekis i morgon! jag ska stanna där till torsdag. Sen på tillbaka vägen släpper de av mig i Varberg. Så det blir en lång permission! 
Jag är nervös och spänd men samtidigt ser jag fram emot det väldigt mycket. Två dygn i min nya lägenhet! 
Jag undrar vad jag ska göra där. Om jag bara ska få vara i fred eller om de ska vara med mig och försöka aktivera mig? Eller Att jag ska lära känna dem och sånt.
Eller om de låter mig liksom komma lite tillrätta ensam. 
Vet inte riktigt hur det går till där. Hur mycket man är själv. Inte för ensam men ändå få vara i fred.

Jag har beställt en bur också. Så den borde komma om några dagar. Superfin! den kommer Elliot trivas i! kanske att jag kan få reda på vart buren ska stå.

Jag var hemma hela helgen i Varberg och fick bland annat tillbringa många timmar ensam med min älskade syster! 
Hon fick en liten nalle i alla hjärtans dag present. Hon blev glad :-)

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för dig och lycka till! Med motivation kommer man långt. Och lycka till med Elliot.

    SvaraRadera