torsdag 26 februari 2015

Det blir ingen flytt...

Dagen igår började så bra. Jag gick ner till stan med en personal och fixade mina naglar. Jag skulle egentligen gjort med svart glitter men hon som gjorde naglarna sa att hon tyckte den färgen var ful så jag tog bara silver. Men de blev jättefina ändå! Silver är alltid ett säkert kort. 

Sen fick jag sällskap till skånskan, ett café. Jättemysigt!! Sen kom pappa och personalen gick tillbaka.
När vi fikat klart skildes vi åt och jag gick tillbaka till sjukhuset. När jag nästan var framme ringer min pappa. Han sa att 19 ringt och sagt att de ville ha ett akut möte. 

Jag fattade ingenting och blev såklart väldigt orolig. 
Sen kom pappa och vi satte oss med folket.
De berättade att det inte blir någon flytt till Ekis! IVO har valt att stänga hela Ekängen redan på fredag! 
Jag grät och grät och grät. Pappa stannade hos mig ett tag... 
Jag fattar ingenting! för bara en vecka sen var jag där på permisssion! och vi skulle bestämma när jag skulle dit nästa gång. Jag hade för fan fått ett utskrivningsdatum till och med!
Hela min värld bara rasade samman.. Jag fick en chock. 

Men nu är det bara att sätta igång och hitta något annat. Jävla tur att jag inte hann flytta! 
Men jag vet inte varför IVO fattade detta beslut. uppenbarligen var det något som var fel. Ordentligt fel! de stänger inte ner ställen i första taget. 
I morgon ska vi ha vårdplanering i Varberg. Inte för jag tror att det kommer ge så mycket.

Jag mår inte så bra. Och de är rädda att detta ska förstöra för mig. Den här skiten ska inte sabba för mig! 

Men helgen kommer bli bra. Jag ska försöka att inte tänka på detta.. 
imorgon ska jag och mamma ha myskväll. Sen blir det Göteborg horseshow på lördag. 
Sen har min älskade pappi sagt att Elliot kan flytta hem till dem så länge. Så på söndag ska jag dit och bygga bur! 

1 kommentar:

  1. Fy farao vilken otur! Stackars dig som längtat och kämpat så! Men ja, som du skriver, bra ändå att du inte hann flytta för det måste verkligen ha varit något allvarligt fel. Jag hejar på dig, du har redan kommit hur långt som helst! Är verkligen imponerad. Håll i så håller jag tummarna för dig och att dom hittar något bra ställe :)

    /S

    SvaraRadera