fredag 16 oktober 2015

Sjukhus!

Då bar gastroskopin äntligen gjord. Mammi var med mig. Var så nervös men det gick jättebra. Jag var inte sövd sövd, utan bara rejält nerdrogad så att jag inte märkte något. Jag fick byta om. Sen dröjde det inte länge innan de tog in mig i salen. 
Gick upp en halvtimme innan vi åkte så det inte skulle bli så jobbigt med fastan och rökningen.
Gick bra att sätta nål, det var en duktig sjuksköterska som stack mig. Jag fick lite lugnande och sen fick jag lägga mig på sidan och de stoppade en plastgrej i min mun. Det skylle skydda mina tänder från gastroskopet och tvärt om. Fick dropp och syrgas. Fick resten av alla mediciner. Undersökningen tog typ 10 minuter bara.
 
Vaknade sedan upp igen.
Läkaren kom, han sa att han kollat i matstrupen, magsäcken och tolvfingertarmen. Men att han inte kunnat se något avvikande eller fel. det var ju skönt att man inte var skadad eller sjuk i de delarna!!! 

Får beställa till hos läkaren igen. 
För det är ju någonting som gör väldigt ont.
Men kanske det kan va så att man har ont, ofta och mycket ändå utan att man är sjuk?? 
Jaja, nu behöver jag i alla fall inte äta Omeprazol längre.. 

Har sovit i tre timmar nu. Känner mig lite smått påverkad fortfarande. Ska till mammi ikväll och kolla på IDOL!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar