onsdag 21 oktober 2015

Jävla skit...

Och där kom kraschen.. 

Visste ju att risken var stor att den skulle komma förr eller senare..
Även om jag hela tiden önskat att den aldrig skulle komma. 
Mår riktigt dåligt. Mycket självmorstankar och skadetankar. Vill ge upp.. 
Men jag tänker INTE göra det. 

Men det är tungt. Vb på vb hela dagarna. Allt för att få bort denna JÄVLA ångest. Den får mig inte att må bättre, men den tar bort den värsta paniken. 

Kan inte koncentrera mig i skolan. Så jag vara sitter av tiden på lektionerna. Har känslan att jag kanske inte skulle gå dit mer.. För det känns så tungt varje morgon .. Tungt att komma upp. Tungt att behöva klä på mig och göra mig i ordning, tungt att ens ta mig utanför lägenheten. Vill stänga in mig och vara i fred. 

Igår på ridningen gick det åt helvete. Vi gjorde en övning som fick mina händer att domna av nervositet och rädsla. När vi ska rida en och en får jag riktigt jävla panik. Jag satt där på hästen... När det var min tur kunde jag nästan inte andas och jag hade ingen känsel i händerna... 
Så övningen fick helt åt skogen..

Nej... Allt är skit. Orka med livet..... Allt känns så hopplöst

8 kommentarer:

  1. Kom igen nu tjejen! Kämpa! Kämpa!
    Det går att ta sig igenom utan självskador. Jag tror du klarar det!!!
    Har själv varit i din situation. Vet hur tungt o tufft minsta lilla kan vara.
    Jag tror på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Du är stark Julia! Du fixar detta också! Ta stöd i din familj och försök stå ut så kommer det snart att kännas ljusare! Försök planera in något extra mysigt i helgen och skäm bort
    dig lite. Även om du inte njuter så mycket av det så skickar du ändå signaler till dig själv om att du är värdefull! Det kommer att gå bra!
    Hälsningar från någon som haft förmånen att följa dig en bit på resan.

    SvaraRadera
  3. Fina starka fantastiska Julia. Du är så stark och duktig. Tänk att du snart har klarat att vara skadefri ett helt långt år, 365 dagar. Det är så starkt gjort! Fortsätt kämpa tjejen. <3

    SvaraRadera
  4. Kämpa tjejen! Du är heeeeeelt fantastisk och du fixar detta! Är det någon som är stark så är det du! Inte falla tillbaka! Kram 🌸

    SvaraRadera
  5. Ville bara sända styrka tiĺl dig! Jag ser att du har det extra svårt! Önskar att jag kunde sända frid til dig genom cyberrymden. Kanske når den fram som en svalkande vind mot din kind.

    SvaraRadera
  6. Hej
    Fina du...har läst din blogg och beundrar din styrka.... Du klarar detta med!!! Kämpa... Ta hjälp av dina nära!!
    Stor kram

    SvaraRadera