onsdag 28 oktober 2015

Ultraljud

I måndags var jag hos sjukgymnasten. Hon kollade på min armbåge. Hon tyckte inte att vnkeln den är låst i var så stor. Men att vi ska försöka på bort smärtan. Hon sa att hon inte hade någon direkt erfarenhet med sådana skador efter gipsningar.
Jag fick i alla fall en ultraljudbehandling på armbågen. Det kan tydligen mjuka upp den. Det blev varmt. Faktiskt ganska skönt. Kanske kan den behandlingen vara den rätta? Som kan fixa min skada jag haft i över två år. 
Hon skulle i alla fall tänka på hur vi ska göra för att fixa den till nästa vecka då vi ses.

Läget är väl inte det bästa kan jag säga. Men jag har i alla fall fått mer vb insatt. 
Man kan säga att ångesten kommer i vågor. Ibland små vågar då och då eller ingenting på länge och sedan en jävla tsunami. 
Och eftersom jag inte vågar be om den kommer de in fyra gånger om dagen och kollar om jag tagit den senaste dosen.
Jag har en skål på diskbänken. Varje morgon och kväll lägger de min appodos där. Och även då vb.
Jag vet inte hur jag ska klara mig ur denna jävla svacka. Det känns så jävla pissigt och jobbig om dagarna... Min gnista är släkt kan man nästan säga.. 
Men jag är så nära nu till min ettårsdag. Den 8 november har jag varit skadefri i 365 dagar. Och jag kan ju säga att om det inte varit så lång tid sen jag gjorde något hade jag skadat mig för länge sen. men jag vill verkligen inte börja om på 0 igen!! Aldrig i livet!!! 

Läraren i engelska var sjuk i måndags och tisdags. Så då hade jag ledigt. Så jävla skönt. 
Men det (tror jag) blir uppsats i morgon. Vi får inte reda på vad vi ska skriva om så vi kan inte direkt förbereda oss. 
Och matteprov på fredag.... FAN!! 


1 kommentar:

  1. Du är den starkaste jag vet & jag tror på dig.

    SvaraRadera