lördag 3 oktober 2009

"Du äter riktigt ordentligt"

Nu är jag äntligen hemma igen
Jag åkte tåg hem själv idag! Igår hade jag ett litet läkarsamtal, vi bestämde att jag får åka tåg själv i en av riktningarna på permen, den andra ska jag ha sällskap eller bli skjussad. Vi bestämde också att jag får gå ut med ebba själv!
Under fikat igår, medans jag smörade den en macka säger en personal "Du äter riktigt ordentligt". Det var som en knytnäve i magen. Jag ville bara resa mig upp och gå, men jag sa ingenting.
Jag vill inte äta ORDENTLIGT..

ORDENTLIGT = MYCKET

Ikväll var jag ute med ebba själv! Underbart! Men Bebbisen är sjuk =( Hon har varit röd på tassarna i flera år och veterinären har sagt att det är svamp så vi har behandlat och behandlat och behandlat i omgångar och det har inte hjälpt. Hon knager sönder tassarna för att det kliar så mycket. så tillslut tog farmor henne till veterinären igen, och då gjorde de ett test dierkt som visade att det inte var svamp!!!! Då är det fan inte konstigt att behandlignarna inte hjälpt!
Så nu har hon specialmat och får absolut inte äta nåt annat än det! inte ens hundgodis :( Och hon har cortisontabletter, salva och specialschampoo (schampoot kanske vi får använda livet ut på henne) De tror att de är någon allergi. Fan ta veterinären som en gång sa att de var svamp, han gjorde ju inte ens svamptestet. Nu har min prinsessa plågats i onödan medan vi försökt behandlat henne för något hon inte ens haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar