torsdag 1 oktober 2009

Kul men ganska jobbig resa

igår åkte jag till kulan. Det blev en bra dag fast med ett väldigt stressigt och dumt slut tack vare min typiska mamma.
Jag åkte från halmstad vid tiotiden, mamma fick åkte ner hit till halmstad för att hämta mig. Dumma doktorn ville inte låte mig åka tåg till varberg själv, vilket jag och mina föräldrar tycker är fel. Vi vet att jag hade fixat det. Vårat önskemål är att jag ska få åka hem själv med tåg när jag har perm.
När vi kom fram till skövde, två timmar senare var det L som hämtade oss på stationen. Shit vad jag hade saknat henne! sen åkte vi till kulan. Det var jätekul att träffa alla andra med. Fast inte riktigt lika kul som L :P
Efter maten började vi packa och rensa, samanlagt rensade jag ut en hel plastsäck med kläder! Jag gav det till personalen så de ger det till nån insamling. jag tog också hem en stor resväska och en skitstor väskliknande plastpåse liknande grej med kläder hem. ändå är det massa kläder kvar. Resten av tiden som var kvar ägnade vi åt att fika lite, gå till djuren och bara ta det lugnt. tyvärr så träffade jag inte kattten Bertil och hästen Kalle.
Men på något sett kände jag mig inte välkommen på något sett, de hade t ex inte köpt någon veganmat alls, jag begär inte lagad mat. Jag lagar min egen mat, men de kunde väl åtminstånde köpt lite veganmjölk och smör? Och det kändes inte som att komma hem, det kändes verkligen som ett besök...
Och det är väl bra det, eftersom jag aldrig mer kommer bo där...
Men det kommer kännas ordentligt när jag åker därifrån för sista gången faktiskt.
När vi skulle åka hem blev det lite stressigt. maten var lite försenad. så vi fick typ stressa i oss maten och skynda oss till tåget.
När jag och mamma står på perrongen säger hon "herregud, var är min plån bok, däri är ju biljetten!"
självklart hade min mamma glömt plånboken i Kulanbilen som redan hade kört tillbaka till kulan. så vi missade tåget. mamma ringde till kulan så de kom tillbaka med plnboken, och vi tog ett senare tåg tillgöteborg. Men anslutningståget hade ju redan gått. Så då tog vi nästa, Men då kom nästa problem, mamma kom inte hem från halmstad. Då ringde mamma avd. och frågade om inte hon kunde hoppa av i vbg och jag åkte sista biten själv eftersom läger var som det var, men nej. hon blev tvungen att sova över på avdelningen och sen ta tågen hem kl. 07.00 idag... tack vare min mamma kom vi inte till halmstad förän 22.00
Detta är så typist min mamma.....!!
Jag planerar att åka till kulan igen om tre veckor tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar