lördag 17 oktober 2009

Vilken underbar morgon! Vilken helvetes eftermiddag!

Jag har haft en fantastisk morgon! Jag gick upp kvart i 8 och tog på mig ridkläderna, tog en kopp te och en cigg. Sen var det dags att åka till stallet! Äntligen! Jag har väntat i 2 veckor, förra veckan var det ju inställt. detta var en perfekt start!

Pipen kommer dö. Fanfanfanfan. Han somnade igår, har sovit sen dess, djupt. Han har ett favoritställe i buren. Det är en gammal lingonburk som jag satt fast högt upp i ett hörn. Av alla dyra leksaker han har i buren så är den bästa platsen en lingonburk som inte kostade någonting alls.... Igår orkade han inte ta sig upp till burken, så Pa lindade in honom i en filt och tog ner burken och la honom i den. Han har legat där sen igår... Han bara ligger...Men han andas...Om han inte somnar in idag kommer de åka till Skara imorgon och ge honom en spruta....FANFANFAN Han skulle ju flyttat hem nästa vecka! Det som gör mig mest ledsen är ju att jag har svikit honom så mycket! Jag har varit borta från honom så jävla mycket. Varje jävla gång jag skurit mig till sutur har de låst in mig 30 mil ifrån min älskling. Alla gånger han bara suttit ensam i buren i veckor utan att vara utan för den på hela tiden. Men denna gången har han ialla fall bott hemma hos Pa.... Underbara männniska som gjort detta för honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar