fredag 2 januari 2015

Uppskjuten perm

Tanken var att jag skulle åka hem på perm idag. Jag var mer eller mindre redo och såg verkligen fram att få komma hem igen!
Men nån timme innan kommer en personal och chef in på mitt rum och säger att de ville prata med mig. Alltid när någon kommer in och säger så får jag en liten klump i magen. 
De sa att de inte kumde köra mig till Varberg idag! det har skickats ut en klass två varning och en varning att inte ge sig ut på vägarna idag.. Det blåser extremt mycket och det ska hålla i sig hela dagen. De sa att de inte kunde utsätta personalen som kör mig för den risken och att det hände mig något skulle det ligga på deras ansvar.

Men de kör mig i morgon på morgonen, jag och mammi ska nämligen till Göteborg och åka till min systers nya lägenhet och sen shoppa. Så tåget går ganska tidigt. Men vi ska åka härifrån halv nio! 

Denna gången var det inte jag som ställde till det då permen fick skjutas upp. Det var detta jävla väder.
Men nu ska jag få stanna hemma till måndag i stället för söndag så jag får mina timmar ändå.

Det är verkligen kallt idag. Har laddat upp med värmedyna, täcke, filt och tjocktjocka strumpor.
Har börjat titta igenom Beck filmerna nu. Det finns så många så nu har jag att göra ett tag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar