onsdag 13 maj 2015

Hej då 19

Idag har det alltså varit möte!
Var lite nervös faktiskt. 
Först kom lss handläggarna och vi gick igenom lite papper. Jag fick skriva på kontraktet (OMG). Så från den 16/5 är lägenheten min. Ska söka bostadstillägg också. Hyran var ganska dyr tyckte jag.
Sen var det möte. Jag bar inte med från början utan kom in i slutet.
Jag blev så jävla glad. 
Jag ska inte tillbaka till 19 mer!!!! Så jag kommer flytta in i lägenheten på torsdag nästa vecka!!!!
Så jag kommer vara hemma på perm tills då. Sen från torsdag och en vecka framåt är jag fortfarande på perm men i lägenheten. Går allt bra skriver min läkare ut mig via telefon. Så jag är fri! Den 28/5 är jag helt FRI!!!!!!
Jag har varit inskriven i slutenvården i 4 år och 6 månader! Jag är snart fri...!
Kan Inte ens beskriva hur jag känner. Det är så overkligt. Förstår det knappt själv.. 
Visst är jag rädd. Att det ska skita sig igen, men för första gången är jag trygg i mig själv. Jag känner mig redo och jag känner mig otroligt stark! 
Men visst, rädslan finns såklart där! 
Men det kommer gå bra även om det är svårt så kommer det gå bra! Jag ska göra allt i min makt för att fixa detta.
19 finns ju kvar. Och vi har pratat om att i fall att jag mår väldigt dåligt kan jag komma till 19 i några dagar och få en paus. Så att det inte sktier sig, utan i förebyggande syfte. Det känns bra.
Jag måste bara klara av att be om hjälp i tid. 
Men jag har ju folk om kring mig som kan hjälpa mig.
Men att aldrig mera behöva vara inskriven på sluten avdelning känns så konstigt. Det var varit så många många år av mitt liv. 

Det var så jävla mycket prylar att plocka ihop. Hela bilen till Varberg var PROPPFULL. 
Först åkte vi till gasellen och lämnade av grejer. Sen åkte jag till mammi. 

I morgon åker jag, mammi och ebbisen till Stockholm. Det ska bli jättekul!

3 kommentarer:

  1. Heja heja heja dig! Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till dig!! Du är så himla duktig och stark. Kram<3

    SvaraRadera
  3. Alltså Julia, du är så jävla grym!!! Grattis! Kram

    SvaraRadera