tisdag 12 maj 2015

Sökt till komvux!

Igår var jag och mammi på campus. Jag Ville ha hjälp av syven att söka så det verkligen går rätt till. 
Jag ändrade matten. Först hade jag tänkt läsa matte 1a, men jag tog 1b i stället. Det blir bättre så när jag ska läsa nästa mattekurs. Sen pratade vi lite vilket program jag ska välja. Funderar faktiskt på natur.
Men eftersom jag inte är säker läser jag kurser som är obligatoriskt på alla program. Så läser jag dem medans jag funderar på vad jag ska välja. Mu vet jag hur man gör i alla fall. Men det far faktiskt ganska svårt tyckte jag.
Men nu är ansökan inne och jag börjar förhoppningsvis i skolan den 3 augusti. Ska bli då jäkla roligt!!!!! 

Efter det körde mammi mig till lägenheten. Där var jag själv i nån timme eller två. Sen kom pappi och hjälpte mig lite. Nu är det för tusan inte mycket kvar innan lägenheten är helt i ordning. 
Det kändes så konstigt att vara i lägenheten själv! 
Men det är så det kommer vara i framtiden. 
Jag tänker på när jag blir lämnad i lägenheten och sen blir lämnad för första gången på riktigt. Att jag sen bor där på riktigt! Helt själv i min egna lägenhet. Men när jag är i lägenheten känns det så roligt. MIN lägenhet, mitt eget hem. Bara mitt!!
Det är ju helt galet!
Kan knappt fatta att detta händer,,!
Jag fick i gång tv och dvd också. Men jag vet inte riktigt hur det blir kanaler och internet. Vill få igång det så fort som möjligt. 

Snart åker jag till Halmstad igen. När jag kommer dit ska jag spendera min eftermiddag med att plocka ihop rummet. Så nu tar jag i princip med mig bara det ja behöver till i morgon då jag åker till Varberg igen.

På torsdag ska jag och mammi åka till Stockholm och hälsa på familjen dör uppe.
Vi tar nog med oss ebbisen också. Det var länge sen hon var där. 

1 kommentar: