lördag 16 maj 2015

Tekniska

Jag är i stora Stockholm nu! Jag och mammi kom hit i torsdags. 
Vi åkte tåg, vi hade ebbisen med oss och hon var superduktig på tåget. 
Igår var vi inne i stan. Vi gick till Kungsträdgården. Det var en tipspromenad där. Det var flora (smör) som hade den. De hade ställt upp massor av raps och en del frågor. Jag, mammi och mormor hade alla rätt. De rättade det på en gång och alla som hade rätt fick fyra underlägg. Mycket fina och det var ju gratis så man hade ju inget att förlora.

Sen på kvällen åkte vi till min moster och åt middag, det var mycket trevligt!

Idag har jag och mammi varit på tekniska museet. Det var jätteroligt! Det är massor av uppfinningar och andra exprement typ. Var på det när jag var liten, men det var lika roligt idag!

Ikväll är det en ytterligare middag med lite andra släktingar. 
Och i morgon tar vi tåget hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar