fredag 27 november 2015

Busshelvete!

Idag j skolan fick vi tillbaka ett litet matteprov vi gjord i torsdags. Var så jävla nervös, var helt övertygad över att jag skulle bli underkänd! 

Efter provet gick jag hem och räknade på uppgifterna. Och såg då hur många fel jag gjort. Efter matten på engelskan ville jag bara hem. Gråten i halsen och paniken!! Men jag lyckades stanna kvar och jobba lite. 

Efter det tog jag bussen till stan för att gå till friskvågen. Jag gick dit själv. Vattenstyrka var det igen. Men det gick bra! Tufft och väldigt roligt pass. Stressade som fan efteråt för att hinna med bussen efteråt, men missade den med 2 min. Så nästa gång jag går på det passet ska jag duscha i lugn och ro och sedan kanske basta. Och då ta den lite senare bussen.

Men idag på matten fick vi tillbaka provet hade jag 5/9 rätt. Blev helt chockad! Trodde verkligen Att jag skulle ha max 2/9. Så jag blev jätteglad. Vet dock att jag kan bättre men på varenda jävla prov får jag typ panik och det blir helt svart i huvudet. Glömmer allt. 
Vi fick också reda på att våran nationella matteprov är 4 timmar långt! Galet. Jag har aldrig suttit på ett prov så länge!

Efter skolan var det vpm som gällde. Skulle träffa min samtalskontakt och läkare. Men det fick bra. Skulle skynda mig sedan till bussen. 
Bussen kom men typ 5 meter från hållplatsen stannade bussen. Busschauffören hoppade ut och sa att denna sönder!!! Vad är odsen för det!? De sa först att det skulle komma en ny buss vilket det inte gjorde. Så chauffören sa att vi skulle ta 4:an i stället. Vilket jag aldrig gjort. Lyckades fråga den nya chauffören om den gick förbi Diamantgatan. Men nej, det gjorde den inte, men han var snäll och till mig var jag skulle gå av. Men på bussen var jag livrädd att han skulle glömt det. Men det hade han inte! Så jag kom av på den som var närmast. 
Brukar egentligen gå men det var sänt JÄVLA väder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar