tisdag 17 november 2015

Fula jävla ärr

Jag var på mattestugan idag. Det är två tillfällen i veckan då man kan gå extra och få hjälp med matten. 
Jag har verkligen haft svårt att förstå vissa saker då jag inte klarat av att jobba på lektionerna. 
Men jag bestämde mig i går att gå dit idag.
Så i morse gick jag upp klockan 06.00! Så jag var i skolan vid 08. Vågade inte gå in i salen så jag gömde mig bakom hörnet och hon som var med mig från gasellen gick in och frågade om jag fick komma in, vilket jag sp klart fick.
Men jag fick hjälp med det jag behövde! Stolt att jag vågade alltså! 

Idag var de ridning. Fick spotty igen! Finaste killen.
Jag trodde jag skulle dö!!! det var det jobbigaste jag gjort på flera år. Vi red utan stigbyglar. En jävla massa volter hit och dit, runt runt. Jag trodde fan jag skulle tuppa av ;-). Måste komma igång att träna. Vilket jag faktiskt snart ska göra! På lördag ska jag till friskvågen (träningställe) och testa body balance med min mamma. Ska någon dag även testa vattenpass. Och om jag gillar det ska jag köpa kort där. 
Skulle vara så skönt at få Igång kroppen igen...!

Jag älskar ju att träna. Har dock haft svårt att hitta balansen. Vad som är hälsosamt och så. Äta ordentligt och inte överträna. Har också varit ofta så att jag tränar jätte jätte mycket ett tag pch sedan lägger av helt. Jag har liksom inte haft något lagom. För mycket eller för lite. 
Tänkte träna minst 2 gånger i veckan utöver ridningen. Vill helst träna minst tre gånger, får se vad jag hinner och orkar. 

Och i morgon är det hunger games mockingjay part 2 med älskade syster!!!!
Jag har väntat på denna film sen jag gick ut i från bio efter mockingjay part 1!!! Ska bli så jävla kul! 
Ville först gått på premiären, som är 00.01 i natt, men jag insåg att jag inte skulle kunna gå till skolan i morgon om jag gjorde det.
Så syster kommer hit från Göteborg. Världens bästa, finaste syster! 

Och på fredag, då ska jag pierca septum! Jag har också funderingar att sätta i mina piercingar i läpp och näsa igen. Vet inte varför, saknar dem helt enkelt. Har ju även hål i naveln men efter operationer har jag nästan ingen navel kvar, och den som är kvar är inte där den ska va och gömd i ett långt  ärr... Så jävla fult! 
Är det något ärr jag vill göra nåt åt är det det! 
Egentligen vill jag bli av med varenda förbannade ärr. Hela min kropp är ju förstörd. Många som skadar sig själva säger att ärren är en del av dem, en del av deras liv. Och vill därför ha kvar dem.
Och visst, det stämmer.. Men om jag fick välja skulle jag inte ens tveka över att ta bort dem! Hatar dem så mycket!!! Jag kommer bli dömd livet ut!!
Men jag gömmer inte ärren. Beroende på situationen förstås! Men jag kan bada i badhus, gå kortärmad på sommaren osv. Men i skolan t ex har jag inte visat min ärr än.
I princip är dey bara ryggen som inte är förstörd... 
Finns nog inte mycket man kan göra åt de flesta. Men magen kan man nog fixa eller nåt så jag får en fin mage gen.

2 kommentarer:

  1. Har du testat med msm-salva på ärren? Det får inte bort ärr förstås men det kan gör dem mindre. Jag fick ett operationsärr att bli mindre med det. MSM är ett pulver man köper och blandar med salva och stryker på ärren.

    SvaraRadera
  2. Det finns en roller man ka köpa. Det är som små piggar på rollern och man ska rulla den över ärren regelbundet och efteråt ska man ta en speciell kräm. De krämen som hörde till rollern är svinmdyr så jag har köpt en annan kräm som sägs bleka och jämna ut ärr, jag har även en mjukgörande kräm gjord av havre. Rollern heter dermaroller. Jag har inte varit så ihärdig. Men precis när jag dragit över ärren kan jag se färgen skifta, tar då ärrsalavan efter och sen när den torkat tar jag mjukgörande. Tänkte göra detta regelbundet. Jag ska berätta om det blir resultat.... om det är värt det

    SvaraRadera