tisdag 10 november 2015

Vikarie

De senaste dagarna har varit bra! Betydligt bättre en förut. Har inte tagit vb på flera dagar.

Tyvärr har våran engelskalärare blivit sjukskriven. Hon har varit borta en del men nu har vi fått reda på att hon är sjukskriven. Så idag fick vi en ny vikarie. En man, ganska trevlig så det blir nog bra. Han jobbar dock inte riktigt likadant.
Nu ligger vi efter i planeringen och våra uppsatser vi gjorde förra veckan kommer vi inte få tillbaka på ett tag. Vi har missat flera förhör och mycket grammatik vi skulle gått igenom. Dessutom blir det inget prov i veckan som vi skulle haft. Vilket är lite surt eftersom de nationella proven kommer snart tror jag och då kanske det blir lite tätt?

Jag var hos tandläkaren igår. Vilket var positivt. Jag har ju nästan slutat med pepsin nu och börjat borsta tänderna mycket oftare nu. Och det har gett resultat! Hon såg en klar förbättring på emaljen och inga nya hål. Ett litet litet som var gammalt som ska lagas i december. Känns skönt! 

Idag var det ridning och jag fick den underbara Spotty igen.
Det var en jätterolig lektion. Vi hade en hinderbana, Vilket var skitkul. 
Det var en bro att rida över, slalom, konor man skulle flytta på med mera. 
Ganska svårt att flytta runt på konorna från hästyggen! Sista gången skulle vi rida hela banan i lätt sits. Men På ett ställe på banan skulle vi stanna och räkna högt i tio sekunder. Vilket är så sjukt jobbigt för mig. Att prata ensam inför andra är ju hemskt!! Vi red en och en så alla stog och tittade på och lyssnade då jag räknade till 10... Men jag klarade det!
jag är nöjd! 



1 kommentar:

  1. Så gott att se att du är på väg uppåt igen efter en tuff period. Tänk att du klarat det så bra trots allt. Du är en förebild för så många, hoppas att du förstår det och kan känna vilken stor kraft du sprider till alla andra där ute som kämpar med dåligt mående.

    SvaraRadera