onsdag 4 november 2015

Hjärnan

Varit hos sjukgymnasten idag igen. Hon klämde och så och hon gjorde även en ultraljudbehandling. Det gör inte ont att göra det men den nästan sticker och bränner i leden. Men det kan mjuka upp det stela som jag fattar det. Fick några rörelser att göra hemma. Bland annat med en hantel så jag ska tänja senorna och så.
Vi har bokat in två möten till. 
Hoppas detta hjälper!!! 

Var på ridningen igår, gick inte perfekt men jag var nöjd när jag åkte därifrån. Vi hoppade en och en, vilket brukar göra mig SKITRÄDD. Alla andra tittar på liksom. Jag var väldigt nervös med dey gick faktiskt bra!! 

I morgon har vi uppsats i engelskan. Är faktiskt ganska lugn inför det. Denna veckan har jag ingenting som jag behöver plugga hemma. Nästan inget i helgen heller! Så sjukt skönt!!!

Läget är kaos i mitt huvud. Hjärnan skickar onda och dåliga tankar till mig. Som jag verkligen inte vil ha men än så länge hanterbara! 
Min hjärna är dum. Den kan dra åt skogen. Jag brukar säga att jag är jag och hjärnan är hjärnan. 
Jag bestämmer inte över de tankar den skickar till mig. Ingen kontroll över det, och är därför så svåra pch dumma som jag har svårt att få bort och försvinna. 
Folk har lite svårt att förstå när jag pratar om "hjärnan" och mig. Det är absolut inga röster. Det har jag aldrig haft! bara extremt starka tankar som inte går att få bort.

1 kommentar:

  1. Jag brukar också skilja på "mig" och "hjärnan" även kallat "huvudet". Har du testat någon gång att försöka acceptera tankarna som hjärnan skickar? Ungefär såhär: "okej, nu är det såhär och det är jobbigt, men det är okej, det är inte jag, det är huvudet som tänker så och det kommer att gå över" eller liknande. Det brukar fungera för mig ibland. Ibland är det liksom lättare att försöka acceptera tankarna än att förtränga dem - du vet när någon säger "tänk inte på en rosa elefant" och så gör man just det, samma sak med tankarna om du förstår hur jag menar.

    Måste också säga att jag är grymt imponerad av den resa du har gjort! Tänk att du både pluggar och rider nu - och att du står emot impulserna när det är svårt. *Heja dig!* Glöm inte bort att berömma dig själv emellanåt och vara stolt över dig själv! Stor styrkekram

    SvaraRadera