onsdag 14 maj 2014

Pasta med färdigsås

Idag började jag min dag med ett besök på CLV. Åkte tidigt, eller ah.. Nio. 
Sköterskan tog av allt bandage och jag fick mig en liten överraskning. Det närmsta mot huden hade kirurgen häftat fast. Så för att kunna lägga om fick hon först ta bort häftklamrarna. Men det gjorde inte så ont. Fick gipsskena igen. 

Direkt när vi kom tillbaka väntade arbetsterapeuten på mig på avdelningen. Det var matlagning på schemat idag. Vi gick upp till träningsköket. Jag lagade pasta med färdigsås och sallad. Det gick väl bra. Skulle diska och plocka undan efter mig och tillsist lägga upp maten i serveringskålar. Tror det gick bra i alla fall. Kändes lite konstigt att ha en person som satt och tittade och antecknade allt jag gjorde.
Nu sitter jag mitt rum ensam och tittar på Harry Potter :-) ska titta igenom alla filmer (ännu en gång) hade jag tänkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar