tisdag 17 juni 2014

Sur och glad

Idag har jag träffat min kära farmor och farfar. De hade med sig lilla ebbisen också! Vi gick ner till stan i det otroliga vackra vädret. Vi köpte lite fika och satt ute. Mycket mysigt. Hoppas vi ses snart igen

När jag kom tillbaka fastnade jag i säk såklart. Jag hade köpt en tidning, om islandshästar. Men tro fan inte att jag fick in den! En jävla tidning! Personalen kom och vi fick sitta i väntrummet på att säk skulle besluta om jag ens fick ta med det jag hade med mig ut. Plånbok, telefon och väska. Men fan inte. Telefonen fick jag med in, men inte det andra. Men jag ska eventuellt få in det nu, för de gjorde kanske fel.

Ska ju till netto på fredag, och nu är det nya regler tydligen. Allt man ska köpa måste man ha skrivit upp på en lista som ska godkännas minst 48 timmar innan. Inga impulsköp här inte. Så jävla överdrivet! 

Igår när vi skulle sova, kom personalen och sa att alla patienter skulle samlas i köket. Och det vet man vad det betyder. Visitation! Så vi fick snällt sitta i köket tills de rotat färdigt i våra rum. Det suger! Men denna gång tog det bara ca en timme. Ibland har det tagit mycket längre till, plus att vi har blivit visiterade och fått byta om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar