onsdag 4 juni 2014

Tre år...!

Jag var vaken sent igår. Kollade på greys såklart. Så i morse gick jag upp halv tolv. Har fan inte sovit så jäkla länge på åratal. Men det var skönt. Så det dröjde inte länge tills mina ensamma timmar började. Det är så sjukt skönt att vara själv. Men jag vill mer... Jag tror det är nästa vecka som vi ska utöka till tre timmar, och även ansöka om frigång. Jag hoppas det är nästa vecka i alla fall!
Fick gå en akutsväng till netto. Min sojamjölk var nästan slut. Katastrof ;-) den som kan beställas från köket är inte alls lika god. 

Jag kan inte fatta att jag varit här i snart tre år! Trodde fan aldrig att jag skulle bli fast här så länge när de skrev remissen. Nåt år eller två kanske. Men tre jävla år! Det är sjukt... Om inte allt hade skitit sig med vipvägen hade jag varit härifrån för ett år sen. Då hade jag bott i egen lägenhet vid det här laget. Jag hoppas verkligen att det går vägen på ekängen. (Om det nu blir där jag hamnar). Jag vill härifrån så jävla mycket. 
Orkar inte vara fast bakom dessa fula murar mer. De har dessutom byggt ett till stängsel runt murarna. Det är så överdrivet. Först ett stängsel sen en mur på typ tre meter. Jag menar, kommer man över muren blir det väl inga problem att ta sig över stängslet? 
Och alla jävla övervakningskameror.. Och röntgen och larmbågen man går igenom för att komma in. Vad spelar det för roll om man röntgar en väska med saker i om man lagt i droger, eller stoppar glas i fickan. Det syns ju liksom inte på röntgen ändå, och inte tjuter det i larmbågen heller. 
Det är ca tio dörrar att ta sig igenom innan man är inne på avdelningen..! Fattar inte varför det ska vara så måååånga dörrar? Förut var det ungefär hälften så många. 

Det märks verkligen att man är på rättspsyk. Vanliga psyk är ingenting jämfört med det här. Säkerheten är inte ens i närheten som på detta jädra ställe. Fast när det gäller visitation är det värre på de andra ställena jag varit på. Där har man behövt klä av sig naken och så har personalen granskat kroppen så man inte skulle ha tejpat fast något på sig. På ett ställe slet de av mig hälften av mina kläder när jag inte ville klä av mig. Sen sa de att om jag inte klädde av mig resten skulle de slita av mig dem också. 
Vid visitation av avdelningen får man byta kläder, inte bara för att man varit ute. Så det är skönt i alla fall.

Nu tänker jag ta mig en god kopp te med yummi sojamjölk. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar