söndag 5 juli 2015

Falsterbo

Igår åkte mammi och jag till Falsterbo för att gå på Falsterbo horseshow!
Det har varit en skitrolig helg alltså! Häst häst häst hela dagarna. Yeay!!
Igår var det mest hopptävlingar. Tror faktiskt att mamma tyckte det var kul att titta på. 
Och idag var det både hoppning och olika shower. 
Solen har varit grymt stark och sjukt varm. Så vi höll på att verkligen smälta bort i värmen.
Igår var det mycket folk men inte överdrivet. Men idag när de stora tävlingarna var det väldigt fullt på läktaren!
Jag hade inte tänkt köpa nåt men så sålde de en ryktväska för bara 59 kr så då köpte jag en.
Vi sov på hotell natten till idag. Skitfint! Låg i Malmö men det var inte så långt att köra. 
Men de var smarta. Det låg liksom ingen butik i närheten av arenan så kalla läsk kostade 30. Och det blev ju några om dagen.

Nu är det inte långt kvar till det är ridläger för min del!!! Yeay! Blev så jävla sugen när jag såg alla fina hästar!

I morgon åker jag, syster och pappi till Dalsland. Vi ska paddla kanot och campa i fyra dagar. Jag kommer inte ha med varken padda eller telefon. Tänkte det är skönt att någon gång inte bry sig om vad som händer på Facebook och sånt. 
Nej det ska bli skitkul. I morgon hämtar pappi mig klockan 06 på morgonen så det blir till att gå upp tidigt. Hoppas jag somnar i hyffsad tid i kväll.
Men allt är färdigpackat. Kommer hem på torsdag. 

Upptäckte i dag när vi gick från Falsterbo att jag fått färg!!! Detta har inte hänt på tusen år! Har knappt varit ute i solen på flera år.
Äntligen! Hoppas på mer färg på våran kanotfärd. Måste dock vara väldigt försiktig med ärren. De tål ju inte så mycket sol direkt så det blir till att smörja in sig väl!


1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg det låter som och jag önskar dig också en trevlig campingtur!

    SvaraRadera