måndag 27 juli 2015

Vitaminer

Idag har jag varit på bokhandeln och beställt mina skolböcker. Mattebok och engelskabok.
De vara ganska dyra så jag hoppas verkligen på att det var rätt böcker ! Ska köpa lite block och sånt, lite pennor. Det som behövd helt enkelt.
Det börjar närma sig nu! Skolan börjar om en vecka! Herregud!! Hjälp ;-)

Sen har jag varit och handlat. Jag fick en mixer av min moster till att göra smoothies för ett tag sen.
Så jag handlade frukt och grönsaker.
Sen testade jag att göra två stycken. Med lite improvisation.
Den första var selleri, gurka, päron och citron. Jag har aldrig ätit selleri men det var faktiskt jättegott! 
Den andra var selleri, vattenmelon, banan och ingefära. Båda blev riktigt goda! 
Bra. För det är ju inte så mycket vitaminer i min "normal" kost.
Jag har inte på väldigt länge haft så mycket frukt och grönt i mitt kylskåp! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar