tisdag 28 juli 2015

Pratat med försäkringskassan

Jag har varit lite orolig angående min aktivitetsersättning. Jag visste inte om jag var tvungen att få någon annan typ eller få nåt intyg inför att jag börjar skolan. Så att det inte skulle bli så att jag skulle bli återbetalningsskyldig för att jag inte anmält att jag börjar läsa igen.
Men jag och mammi pratade med min handläggare där. Och eftersom jag "bara" läser två ämnen är det lugnt. 

Mammi och jag har varit på stan. Vi fikade på espressohouse. Varje gång jag är där får jag beställa de varma dryckerna extra varma. Är så trött på att de bara är ljumna. Tycker det är äckligt.
Sen gick vi lite i affärer. Jag köpte tre nya tröjor till skolan börjar. 
Långärmade.. Vill inte att folk dömer mig pga ärren innan de sett hur jag är som person. Inte för att jag tänkt umgås med de andra men ändå. 
Hoppas det är minst 6 personer i klassen typ. Jag hatar att va på såna saker och det är lite folk. Ju mindre folk, desto mer uppmärksamhet på en själv. Man försvinner lite i mängden om man är flera. Och det är faktiskt bättre för mig.

1 kommentar:

  1. Själv har jag aktivitetsersättning och studerar till 100 %, och det förändras inte någonting...

    SvaraRadera