onsdag 22 juli 2015

Ridlägret dag 3

Idag har jag för första gången städat lägenheten tillsammans med personalen. Vi bestämde för några dagar sen att jag behöver hjälp. Klarar inte ava att hålla ordningen själv så nu får jag hjälp två gånger i veckan. Och det gick faktiskt jättebra. Vi hjälptes åt och det blev fint och rent här nu.

Och nu har jag kommit hem ifrån stallet. Nu är kursen slut... :-( :-( skit alltså.
Idag började vi med att göra i ordning en annan häst den vi fått tilldelade oss. Jag fick en stor snäll en.
Vi gjorde detta för att lära oss olika utrustningar. Olika träns och sadlar osv. Så vi gjorde i ordning de hästen och sen av med allt. Sen gick vi tillbaka till de "vanliga" hästarna igen. Idag gick det jättebra med Sack!! Han krånglade inte någonting. Försökte inte smita eller så. Så det kändes jättebra! Det gjorde mig glad.
Idag på lektionen hade vi bommar, det gick mycket bra. Sen på slutet fick vi galoppera. Det var jättekul men det gick väl sådär. Hehe.. Det var länge sen! Men väldigt roligt.
Gosade lite med Sack och sen åkte jag hem.
Jag pratade med läraren om hösten. Kvarna har alltså ingen kurs!! De har "happy our" för nybörjare ett par gånger under hösten bara. Ska höra med andra ridskolor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar