tisdag 21 juli 2015

Ridlägret dag 2

Idag har jag varit på vårdcentralen! Och äntligen har såret börjat läka igen! Men säkert några månader kvar.. :-(

Sen var det ridlägret igen. Idag följde min kp från gasellen med. Var lite nervös för det men det gick faktiskt jättebra!! 
Fick samma häst igen, Sack. Var lite nervös inför det. 
Först jade vi teori. Vi lärde oss om hästens beteende, signaler och bakgrund. Mycket intressant. Det var mycket jag inte visste.
Sen gjorde vi i ordning hästarna vilket gick mycket bättre idag. Jag hade honom vänd inåt idag och det var mycket bättre. Plus att jag var lite mer säker idag. Så det var inga problem alls idag att göra honom i ordning. Men när jag var klar med honom blev han lite otålig!
Men vi inne i ridhuset gick det bra. Men jag är lite feg, vågar inte sitta upp utan att ridläraren håller i honom. 
Vi övade en del på lätt sits över bommar. Vilket gick väldigt bra. Och sen övade vi lite på andra saker. 
Det sitter i alltså..! Men väldigt skönt att börja om och lära sig allt från grunden. Känns bäst så..! Jag är ju väldigt ringrostig! 
Som jag skrev, vilket lyckorus. :-)
Men jag behöver en del hjälp för jag är så osäker. 
Men vi kom mycket bättre överens idag, jag och Sack! Så det kändes väldigt bra!!

Och i morgon är det sista dagen :-( :-( jättetråkigt.. 
Ser fran emot att börja till hösten men det är inte säkert vart det kommer bli. Det är inte klart än om det blir en vuxengrupp på kvarna, alltså där lägret är. 
Men jag måste rida!! Skiter i var, bara jag får rida!

Var så sjukt nervös idag. Jag var så fruktansvärt nervös!! Hade sån ångest....!
Ville inge ta min vb, även om den inte är "tung" så ville jag vara helt säker på att jag kunde vara med fult ut eller vad jag ska säga, Sådet blev några timmar med västen.
Men det gick ju bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar