lördag 25 juli 2015

Musik

När man mår dåligt är det väldigt bra att lyssna på musik. 
Men när man är ledsen vill man (jag) inte lyssna på glad musik som kan muntra upp en. Man vill lyssna på deppig musik, sorgliga texter och melodier. På något sätt blir det ändå lite bättre när man lyssnar på de deppigaste låtarna man kan hitta. 
Låtar med hemska, vackra, tragiska texter. Man vill inte lyssna på texter som är trallvänliga och lyckliga,.
Det känns liksom inget bra. Men är det så bra att lyssna på de deppiga?
Ja, ibland kan man hitta musik som får en att gråta. Och det är skönt. Ibland när man är arg kan man lyssna på aggressiv musik. Osv..!

Och när man mår bra kan man lyssna på peppande musik som bara väcker kämparglöden ännu mer. Man blir lycklig av tonerna och vill bara nynna med och va glad. Jag får mer styrka att fortsätta när jag hör glad musik. Det gör mig ännu gladare.

Idag har jag en deppdag. Då blir det mycket sorgligt på min spellista. 
man igen sina känslor i den sorgliga låten med de sorgliga melodier. För mig har det nästan större betydelse om melodin är deppig, inte texten. Men oftast är det ju sorgliga texter nät melodin är ledsen så då får man ju båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar