torsdag 30 juli 2015

Hjärnan på mig...

Nu har hjärnan hoppat på mig rejält!
Maten har funkat helt okej nu under sommaren. 
Men nu fick hjärnan nog. Den dumma hjärnan.. 
Nu har jag köpt engångsmuggar och mätt upp exakta portioner med det jag får äta. 
Så nu är det barnmat som gäller. Gröt med äpplesmak och välling med päronsmak. Båda sakerna är goda och hjärnan tycker de är okej. Jag har inte haft den kontrollen som hjärnan tycker jag ska ha. Så nu är det ordning och reda igen eller vad jag ska säga,
Jag ska inte äta för lite och inte för mycket. Nu är det "lagom". Men det är bra! Gör jag som hjärnan säger får jag ju ingen ångest.
I princip all min ångest har på något sett med maten att göra. Planering och regler. Enligt hjärnan alltså... Så nu är det ännu mer regler. Detta går i vågor kan man säga. Hur mycket regler jag har. Spenderar så mycket tid med panering och sånt. 
Är så trött på den dumma hjärnan, men jag har inget val ifall jag ska må bra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar