tisdag 8 september 2015

Döda vader

Jag har varit och ridit idag. Fick Beyonce idag igen. Det gjorde mig glad. Men när jag skulle göra i ordning henne behövde jag lite hjälp. Känns så pinsamt att be om hjälp hela tiden. Jag kan ju egentligen, men mitt självförtroende sviktar och jag blir fruktansvärt osäker! Jag vet hur man gör i ordning en häst. Hur man tränsar och sadlar. Men jag är så jävla osäker så jag vågar inte!

Vi red ut i skogen idag! Trodde det skulle bli en "vanlig" uteritt, men ack vad fel jag hade!
Vi skulle klättra. 
När vi kom till den första branta backen blev jag lite osäker. Men väl uppe var det inte så farligt. Men det skulle bli mycket värre en så. 
Vi skulle skritta upp för backarna. Hästarna fick inte börja trava eller galoppera. Det vill de göra i så branta backar tydligen. Och eftersom det var så branta backar fick vi stå i lätt sits jävligt mycket. 
Mina ben skakade när lektionen var över. Vaderna var mer eller mindre döda. Kommer ha sjuk träningsvärk i morgon. 
Men idag gjorde jag saker som jag ALDRIG någonsin trodde att jag skulle klara av! Det kändes som om hästen skulle falla bakom när det var som brantast!
Att klättra upp och ner för så otroligt långa och branta backar var så sjukt läskigt. Det var det verkligen!! Och jag är så glad för att jag inte fegade ur eller nåt. Detta var riktigt häftigt! 

Och nu har jag duschat.. Vilket är en jävla utmaning. Duschat en gång i veckan och det är efter ridningen, men jag tvättar håret ganska ofta emellan det. Men fan, vad jag hatar att duscha. Skulle helst bara skita i det livet ut...!
Står inte ut med att se min kropp sådär.. Helt naken och känna det hatet jag gör. 
Men det spelar liksom ingen roll vad jag väger. Hur "lite" eller "mycket" jag väger. Hatet är lika illa ändå. 

Har även anmält mig till dagridläger. Men det enda som var på en helg var fullt, så jag skrev in mig som reserv. Förhoppningsvis är det någon som hoppar av. Alla andra läger var på vardagar på höstlovet, men jag har ju inget lov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar